loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 238
11 زمان : 1399:2

فورواردري

تجارت بين‌المللي اصولاً با تجارت داخلي متفاوت نيست، زيرا انگيزه و رفتار طرفين درگير در تجارت اساساً بسته به اينكه تجارت درون مرز است يا نه تغيير نمي‌كند. بلكه تفاوت اصلي در اين است كه تجارت بين‌المللي معمولاً گران‌تر از تجارت داخلي است. دليل آن هم هزينه‌ هاي تحميلي ايجاد شده براي تجارت بين‌المللي مانند هزينه هاي حمل و نقل، تعرفه‌ هاي گمركي، هزينه ‌هاي زماني ناشي از تاخيرهاي مرزي و هزينه‌ هاي مربوط به تفاوت ‌هاي كشوري مانند زبان، سيستم قانوني و يا فرهنگ متفاوت است. بنابراين برنامه ريزي براي يك سيستم كارآمد حمل و نقل بين المللي مي تواند تاثير به سزايي در كاهش اين هزينه هاي احتمالي داشته باشد.

فعاليت و وظايف فورواردري شامل مجموعه اي از خدماتي است كه طي آن يك شخص حقيقي و يا حقوقي در ازاي دريافت مزد مشخصي، تمامي شرايط انتقال كالا از يك كشور به كشوري ديگر را فراهم مي سازد. درواقع فورواردري باربري يك ميانجي است كه به نمايندگي از وارد كنندگان، صادر كنندگان و يا ساير شركت ‌ها و اشخاص، سازمان دهي وسايل حمل و نقل ايمن، كارآمد و مقرون ‌به ‌صرفه را براي انتقال مطمئن كالا در بين كشورها بر عهده دارد. با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه شويد.

شركت هاي حمل و نقل بين المللي در حوزه فورواردري بار فعاليت هاي مهمي را انجام مي دهند. برخي از اين فعاليت ها عبارتند از: تنظيم و انعقاد قرارداد حمل با صاحب كالا، ارسال بارنامه، جمع آوري بار و انبارداري كالا، بسته بندي كالا با توجه به نوع قرارداد با كارفرما، بيمه بار ، انجام تمامي تشريفات و عمليات گمركي در كشور مبدا ، اخذ مجوزهاي لازم مربوطه و غيره. شركت هاي فورواردري بار معمولاً حركت كالا را به يك مقصد بين‌المللي ترتيب مي‌دهند. آن‌ها همچنين به عنوان متصدي حمل و نقل بين‌المللي نيز شناخته مي شوند كه به آن‌ها امكان آماده‌سازي و پردازش اسناد و فعاليت‌هاي مربوط به محموله ‌هاي بين‌المللي را مي‌دهد.

فورواردري

به طور كلي فورواردري بار يا همان “ارسال كننده بار” عموماً به جابجايي عمده كالاها اشاره دارد.

خدمات فورواردي نيز شامل ۴ بخش اصلي فورواردري هوائي، فورواردري دريائي، فورواردري زميني و فورواردري ريلي مي شود كه با در نظر گرفتن نوع كالاها و الزامات تحويل آن به مشتريان، مديران ارسال كالا بهترين نوع آن را براي حمل و نقل كالا در نظر مي گيرند و بدين گونه استفاده از خدمات خطوط هوايي، خطوط كشتيراني و يا حمل و نقل ريلي را ترتيب مي‌دهند و از اين كه محموله در كم‌ترين زمان ممكن، با استفاده از يك روش دوستانه و سازگار با محيط‌ زيست و با در نظر گرفتن مناسب ترين قيمت به مقصد مي رسد؛ اطمينان كسب حاصل مي كنند.

در برخي موارد نيز ، خود شركت ارسال كننده بار، سرويس مربوطه را ارائه مي‌دهد. ارسال كنندگان بار در حركت كالا از يك مكان به مكان ديگر نقش مهمي ايفا مي‌كنند و بنابراين فعاليت هاي آنها در فرآيند واردات و صادرات حياتي بوده و به افراد، سازمان‌هاي تجاري، واردكنندگان و صادركنندگان كه به تسهيل عمليات‌ هاي تجاري بين‌المللي خود نياز دارند كمك مي‌كنند.

افرادي كه در اين حوزه فعاليت مي كنند بر تمامي فرآيند انتقال بار نظارت كرده و به كسب اطلاعات لازم در جريان حمل كالا و گزارش دهي به صاحبان كالا مشغول هستند و با تحويل كالا به گمرك كشور مقصد و امضا صورت جلسه هاي مربوط به اضافه يا كسر بار، ورود كالا به كشور مقصد را به صاحبان كالا اطلاع مي دهند. آنها همچنين مسئول نظارت بر همه چيز هستند و از برنامه‌ هاي نرم‌افزاري و تكنولوژي ماهواره‌اي براي رديابي زمان واقعي از حركات حمل و اطمينان از تحويل به موقع استفاده مي كنند. علاوه بر اين آنها موظفند تمامي مراحل را در طول فرآيند انتقال بار، به مشتريان خود گزارش دهند.

ارسال كننده بار به عنوان متصدي حمل و نقل بار يكي از اعضاي ضروري جامعه بين‌المللي حمل و نقل بين‌المللي است و از دانش تخصصي خود در مورد نرخ‌ هاي مربوط به حمل بار استفاده كرده تا بهترين و به صرفه ترين شرايط انتقال را براي صاحبان كالا فراهم آورد. علاوه بر اين اين متصدي مي‌تواند به اسناد صادرات و گمرك، بيمه و بندر و هزينه ‌هاي مرزي نيز رسيدگي كند. از اين رو صادركنندگان كوچك، قبل از انتقال كالا اغلب با يك متصدي حمل و نقل مطمئن و با تجربه مشورت مي‌كنند. عبارات “فورواردر بار” ، “forwarder بار” و يا “مامور ارسال” عبارت عمومي از انواع عملكردهاي تخصصي در اين حرفه هستند. آنها به عنوان تامين‌كنندگان تداركات ارسال بار براي شخص ثالث نيز شناخته مي شوند.

فورواردري

شركت ‌هاي ارائه دهنده اين خدمات از لحاظ اندازه و نوع فعاليت متفاوت هستند و شركت هاي ملي و بين‌المللي تا شركت‌هاي كوچك ‌تر و تخصصي تر كه با انواع خاصي از كالاها و يا فعاليت در مناطق خاص جغرافيايي سر و كار دارند را شامل مي شوند. به اين ترتيب برخي از اين ماموران ارسال طيف وسيعي از عملكردهاي مربوطه را ارائه مي‌كنند در حالي كه برخي ديگر خودشان را به يك ويژگي خاص با پوشش دادن يك منطقه جغرافيايي خاص محدود كرده اند.

حمل و نقل باري مدرن و خدمات فورواردري امروزي بسيار فراتر از حمل و نقل دلالان و شركت هاي حمل و نقل باربري معمولي است به طوري كه مديران اين شركت ها مسئول حركت كارآمد ميلياردها دلار كالا در ده ‌ها كشور در هر روز هستند. بنابراين آن دسته شركت هايي كه در سطح بين‌المللي فعاليت مي‌كنند بايد مجوز واردات و صادرات لازم را در هر كشوري كه در آن كار مي‌كنند داشته باشند. علاوه براين شركت هايي كه خدمات فورواردري را ارائه مي كنند و به عنوان پيمانكاران اصلي در اين حوزه عمل مي‌كنند، بايد اطمينان حاصل كنند كه هر حاملي كه استخدام مي‌كنند داراي مجوز مناسب براي انتقال باشد يعني مجوزهاي حمل و نقل دريايي و هوايي لازم را داشته باشد.

يك شركت بزرگ حمل بار بايد يك سيستم منحصر به فرد و شناخته ‌شده را براي رديابي هر محموله، تاييد تغييرات حامل و پيگيري تحويل كالا به همراه داشته باشد.كارگزار مربوطه نيز بايد محموله‌ ها را به درستي بسته‌بندي كند، سپس كانتينرهاي مربوطه را سفارش دهد و آنها را در مكان مشخص شده به حامل تحويل دهد. اين كارگزاران همچنين از متخصصان گمركي براي مديريت محموله ‌هاي بين‌المللي و آماده سازي اظهارنامه هاي صادرات و واردات استفاده مي‌كنند.

در بخش حمل و نقل بين المللي همه چيز بايد به دقت، قابل اطمينان، سريع و رقابتي ارائه ‌شود. به همين منظور شركت هاي ارائه دهنده اين خدمات بايد بتوانند طيف وسيعي از روش ‌هاي انتقال را براي مشتريان خود فراهم كرده و با توجه به نوع كالا، موثرترين روش ارسال را در دسترس آنها قرار دهند. بنابر آنچه كه تاكنون گفته شد وظيفه فورواردري مديريت جريان كالا است و مديريت جريان كالا يكي از كانال هاي زنجيره تامين است كه شامل يكپارچه ‌سازي اطلاعات كالا، حمل و نقل، انبارداري، بسته ‌بندي و حفظ امنيت آن تا مقصد است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 64
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 918
  • بازدید سال : 1757
  • بازدید کلی : 47767
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی