loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 253
11 زمان : 1399:2

مجوز

مجوز هاي ترخيص كالا

در اين مقاله به مجوز هاي لازم براي ورود و ترخيص انواع كالا خواهيم پرداخت. با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه شويد.

ترخيص كالا با مجوز استاندارد اجباري :

مهمترين و مرسوم ترين مجوز در امر ترخيص كالا مجوز استاندارد است. گمركات براي تشخيص محتوي كالا با آزمايشگاه هاي مورد تاييد سازمان استاندارد مكاتبه مي كنند، كالا هايي كه از نظر تعداد كمتر از ۵ عدد و از لحاظ ارزش كمتر از ۳۰۰۰ دلار باشند از گرفتن مجوز استاندارد معاف مي شوند البته در صورت روال و تكرار اين واردات از آن جلوگيري خواهد شد همچنين صادرات كالا براي صادر كنندگان برتر و توليد كنندگان داراي پروانه استاندارد به اين مجوز نياز ندارد. كالاي ترخيص شده به جهت ورود موقت نيازي به مجوز استاندارد ندارد. ليستي از كالا هاي شامل استاندارد اجباري از سوي اين سازمان به صورت به روز ارائه مي گردد كه بايد قبل از انجام هركاري توسط شركت ترخيص كار مورد بررسي قرار گيرد.

براي دريافت اسامي شركت هاي بازرسي كالا تاييد شده توسط سازمان به سايت سازمان ملي استاندارد مراجعه فرماييد.

ترخيص كالا با مجوز وزارت راه يا مجوز حمل كالا :

اين مجوز در خصوص محموله هايي كه با ناوگان غير ايراني حمل شده باشند منظور مي گردد و شامل ده درصد كرايه حمل كالا از مبدا تا گمرك مورد نظر مي باشد، در موارد نادري حتي با اينكه محموله با كشتي هاي ايراني حمل مي شود گمرك اين مجوز را درخواست مي كند، دليل اين امر تغيير پرچم و مالكيت كشتي هايي است كه در دوران تحريم خود را با هويت غير ايراني مطرح مي نمودند. اين مجوز در ميان بازرگانان و تاجران به عنوان ده درصد عوارض حمل معروف است. اين مجوز حتي از طرف بانك عامل گشايش كننده اعتبار هم جزو مدارك مورد درخواست مي باشد. كرايه حمل بر اساس نرخ متعارف حمل كالا به وسيله سازمان حمل و نقل اعلام و با نرخ دلار دولتي محاسبه مي گردد. طبق قانون گمرك موظف است از ترخيص كالايي كه فاقد اين مجوز مي باشد خودداري نمايد.

ترخيص كالا با مجوز قرنطينه :

مجوز قرنطينه به دو دسته قرنطينه نباتي و قرنطينه حيواني كه به دوبخش مرزي و داخلي تقسيم مي شود

مجوز واردات قرنطينه نباتي – اين مجوز واردات و صادرات كالا جهت ترخيص كالاهاي نباتي زير منظور مي گردد:

ترخيص كالا هاي نباتي با ريسك متوسط، ترخيص كالاي گروهي از الياف ها و ترخيص چوب ها و ترخيص گروهي از بذر هاي گياهي و ترخيص دانه هاي خوراكي و غير خوراكي و ترخيص خلال ها و ترخيص خرده چوب ها، ترخيص ريشه ها، ترخيص ميوه ها، ترخيص گل ها، ترخيص گياهان خشك، ترخيص يونجه و … مي باشد.

ترخيص كالا هاي نباتي با ريسك كم: براي انجام ثبت سفارش نيازي به دريافت مجوز ندارند. در اين دست كالاها بايد گواهي بهداشت مبداء تهيه و به صورت رسمي ارائه شود. در صورتي كه بازرسان كالا را آلوده تشخيص دهند بعد از تاييد مسوول قرنطينه اگر بتوان آلودگي را از ميان برد صاحب كالا مي تواند اقدام به رفع آن نمايد و در غير اين صورت كالا عودت داده شده و يا نابود مي گردد. پاساوان اين دست محمولات به گمركات داخلي تنها با تاييد اصل مدارك در مرز ورودي صورت مي گيرد. از اين دست كالا ها مي توان به ترخيص آردها، ترخيص ادويه جات، ترخيص الياف ها ( كتان و كنف … ) ترخيص ميوه هاي خشك، ترخيص گروهي از بذرها، ترخيص تفاله ها، ترخيص توتون و ترخيص تنباكو، ترخيص چاي، ترخيص چوب ترمووود، ترخيص گروهي از دانه ها منجمله ترخيص دانه قهوه و دانه كاكائو و كتان و … ترخيص ريشه جين سينگ و ترخيص كنسانترها ، ترخيص كنجاله ها، ترخيص مغزها، ترخيص ميوه هاي فرآوري شده و … اشاره كرد.

مجوز

ترخيص كالا با مجوز بهداشت :

جهت واردات و ترخيص كالاهاي مواد غذايي و لوازم آرايشي و بهداشتي نياز به مجوز واردات از بهداشت مي باشد.

در اين خصوص تاجران علاوه بر ارائه پروفورما بايد مداركي نظير آناليز كامل شامل خصوصيات فيزيكي و شيميايي و ميكروبي كالا را ارائه نمايند همچنين در صورت لزوم بايد نمونه كالا را نيز ارائه نمايند تاجران بايد گواهي بهداشت تاييد قابل مصرف بودن كالا آن چنان كه در پيش فاكتور ذكر شده از ادارات مسوول بهداشت در كشور مبدا كه مورد تاييد مقامات سفارت ايران در كشور مبدا مي باشد دريافت نمايند. پس از انجام ثبت سفارش جهت ترخيص كالا تاجران بايد آناليز كامل و فرمولاسيون كامل كالا با نوع و شماره استاندارد كالا را به همراه كليه اطلاعات علمي آن به مهر و امضاء توليد كننده رسانده ارائه نمايند. لازم است كه اطلاعاتي از قبيل تاريخ توليد و انقضاء و موارد مصرف و اجزا بر روي كالا به صورت فارسي ذكر شده باشد و اينكه كالا بايد از استاندارد ملي ايران تبعيت كند.

ترخيص كالا با مجوز ارشاد:

جهت ورود ماشين آلات چاپ به كشور مجوز اين وزارتخانه ضرورت ميابد. در اين خصوص ابتدا دفتر چاپ با دريافت فاكتور خريد به همراه درخواست واحد چاپ اقدام به صدور مي نمايد، بعد از خريد ماشين و ورود آن به گمرك جهت ترخيص كالا از گمرك متقاضي به همراه مدارك گمركي به وزارت خانه مراجعه مي نمايد در صورت نو بودن ماشين بدون بازرسي مجوز صادر مي گردد و در صورت مستعمل بودن كالا با تاييد كارشناسان چاپ در گمرك استان نامه ترخيص صادر مي گردد. جهت واردات محصولات چاپ خورده تاجران به همراه درخواست و نمونه كار با مراجعه به وزارت خانه اقدام به دريافت مجوز پيش از حمل كالا به گمرك مقصد مي كنند و پس از ورود كالا به گمرك تاجر به همراه مدارك گمركي با مراجعه به دفتر چاپ مجوز ترخيص كالا را دريافت مي كند.

ترخيص كالا با مجوز سازمان انرژي اتمي:

شركت هاي ترخيص جهت واردات و ترخيص كالا هايي از جمله راديو داروها، ترخيص قراضه و ضايعات چدن، فولاد ، ترخيص شمش هاي ضايعاتي، ترخيص قراضه مس، ترخيص قراضه و ضايعات نيكل ترخيص قراضه و ضايعات آلومينيوم، سرب، روي، قلع،ترخيص ماشين هاي مجهز به ليزر ،ترخيص دستگاه هاي گيرنده و فرستنده تلفن همراه،ترخيص بي سيم ها، ترخيص لامپ هاي ماوراء بنفش، ترخيص دستگاه ليزرهاي پزشكي يا دندانپزشكي، ترخيص دستگاه هاي راديوگرافي ،ترخيص دستگاه هاي ايكس ري بازرسي كالا نياز به اين مجوز داريم البته در خصوص بعضي از كالاها كه خطر بيشتري دارند مجوز ورود و ترانزيت هم علاوه بر ترخيص كالا نياز است. ورود و ترخيص كالاهايي تحت عنوان سولاريوم، حمام آفتاب، تخت آفتابي و غيره به كل ممنوع مي باشد.

از ديگر مجوزات متداول مي توان به ترخيص با مجوز ارتباطات و مخابرات براي ترخيص كالا هاي راديويي و ارتباطي و ترخيص با مجوز سازمان مبارزه با مواد مخدر براي كالاهاي مربوطه و مجوزات حدود ده سازمان ديگر كه در فايل پيوست مجوزات كالايي به تفكيك مربوط به هر تعرفه ذكر شده است و به صورت دوره اي به روز رساني مي شود مراجعه بفرماييد.

مجوز مخابرات :

مجوز سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي يكي از مجوزهايي است كه علاوه بر اخذ مجوز ثبت سفارش مي بايستي براي بعضي از كالاها كسب شود كه بيشتر اين كالاها در فصل ۸۵ كتاب مقررات و صادرات جاي گرفته است. تجهيزات مخابراتي و رايويي و كنترل كننده دستگاهها و تجهيزات ناوبري … از عمده كالاهايي هستند كه مشمول اخذ مجوز سازمان تنظيم مقررات مي شوند .بايد متذكر شويم كه كالاهايي كه مجوز سازمان تنظيم مقررات را كسب كنند در حقيقت مجوز استاندارد را نيز اخذ كرده اند و ديگر نيازي به تست و صدور مجوز توسط اداره استاندارد نمي باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 23
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 24
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 825
  • بازدید سال : 1664
  • بازدید کلی : 47674
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی