loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 250
11 زمان : 1399:2

سفارشات خارجي

مديريت خريد چيست و چه تاثيري در موفقيت كسب و كارها دارد؟ يك مدير خريد موفق بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟ نحوه انجام سفارشات خارجي چگونه است؟ براي انجام سفارشات خارجي بايد به چه نكاتي توجه كنيم؟

درست است كه دو مقوله مديريت و خريد كاملا از يكديگر جدا هستند و در ظاهر هيچ ارتباطي به يكديگر ندارند. اما در بحث مديريت خريد ،ما اين دو موضوع را با يكديگر تركيب كرده و درباره آن صحبت مي كنيم.

همچنان با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه باشيد.

سفارشات خارجي

مديريت خريد كالا

مديريت خريد چيست؟

مديريت خريد كه يكي از انواع مديريت مي باشد، به روش ها و سازو كارهايي گفته مي شود كه براي خريد مواد اوليه يا خدمات يك كسب و كار نياز داريم. هر سازمان يا شركت، براي كسب درآمد، بايد يك سري مخارج اداري داشته باشد كه در قبال آن بتواند بهره بري داشته باشد.

براي مثال يك شركت پوشاك را در نظر بگيريد. مديريت خريد در اين شركت به چه صورت است؟ اين شركت براي تامين نمونه هاي كاري خود و فروش آن ها، نيازمند نيروي خدمات و اجناسي مانند نخ و پارچه و ابزار خياطي و مانكن و … مي باشد.

مدير خريد در اين كسب و كار بايد كليه اين اجناس را در بازار شناسايي كند و اطلاعات لازم را در رابطه با هر يك از آن ها به دست بياورد. به اين صورت، مي تواند بهترين جنس را با مناسب ترين كيفيت خريداري كند كه اگر غير از اين باشد، مردم از خريد كالا و خدمات شركت خودداري كرده و كسب و كار مورد نظر شكست مي خورد.

علاوه بر اين، او بايد از مكان هايي خريد كند كه تقلب و كلاهبرداري در كارشان امكان پذير نباشد و همكاري شان طولاني مدت باشد. از نكات و قوانين بستن قرارداد و قوانين تجارت آگاهي لازم را داشته باشد و بتواند حق و حقوق خود و شركت را در مقابل سودجويان احتمالي بستاند.

او بايد زمان، مكان و كيفيت توليد اجناس را بشناسد و قيمت كالاها را به طور دقيق بداند. در معاملات بزرگ، بتواند مبلغ خريد كالا را تاجايي كه ممكن است پايين بياورد تا بتواند سود حاصل از خريد شركت را افزايش دهد.

البته خريد فقط به معناي خريدن جنس نيست. بلكه هر كاري كه نيازمند صرف هزينه باشد در مديريت خريد، خريد محسوب مي شود. مثلا براي حقوق دادن به كارمندان، ما نياز به خريد كالايي نداريم، اما مجبوريم مبلغي را براي آن كنار بگذاريم. حال، هر چه اين مبلغ پايين تر باشد، سود حاصل از خريد نيز بيشتر مي شود. سود حاصل از خريد ،باقي مانده پولي است كه در نتيجه مديريت خريد پس انداز كرده ايم.

سفارشات خارجي

مديريت زنجيره تامين

پس تا اينجا كمي با مفهوم مديريت خريد آشنايي پيدا كرديم. اما آنچه سوال مي شود اين است كه چه كسي را براي مديريت خريد كسب و كار خود انتخاب كنيم كه بتواند از پس اين كار برآيد؟

پاسخ اين پرسش مشخص است. متخصص! همانطور كه قديمي ها مي گفتند، بايد كار را به كاردان سپرد. كاردان مديريت خريد كيست؟ كسي كه در رشته مديريت بازرگاني تحصيل كرده باشد و به اصطلاح نبض بازار را در دست داشته باشد. با عمده فروشان و خرده فروشان آشنايي كامل داشته باشد و توانايي برقراري ارتباط موثر در وجودش باشد.

اما مهم تر از همه اين ويژگي ها، اخلاق كاري مدير خريد است. اگر شخصي كه براي مديريت خريد انتخاب مي كنيم، دلسوز شركت و منافع ما نباشد، نه تنها از استخدام او سودي نبرده ايم، بلكه صدمات جبران ناپذيري به كسب و كار خود نيز وارد كرده ايم.

مدير خريد بايد فردي دلسوز و معتمد باشد تا سود حاصل از خريد را به شركت برگرداند، نه اينكه اين مبلغ را سهم خود بداند و بخواهد شركت را دور بزند.

چرا سفارشات خارجي ؟

از آنجا كه هر كشور، براي برطرف كردن نيازهاي صنعتي و تجاري و خوراكي خود، مجبور است با كشورهاي ديگر در ارتباط باشد، واردات و صادرات شكل مي گيرد.

در كشور ما نيز، چه قبل از انقلاب اسلامي و چه در سال هاي كنوني، تعدادي از كالاها را از كشورهاي ديگر وارد مي كردند. اما جدا از بحث واردات و صادرات، بسياري از كشورها به منظور زنجيره تامين خود، مجبورند كالاهايي را از كشورهاي خارجي سفارش دهند.

اين كار، ريسك زيادي دارد اما كالاي خارجي به علت محدوديت دسترسي و در بعضي موارد كيفيت بالاتر، معمولا خواهان بيشتري دارد.

براي انجام سفارشات خارجي بايد به مواردي توجه كنيم كه در رابطه با كالاهاي داخلي رعايت آن ها چندان مهم نيست. در اينجا به برخي از اين موارد اشاره مي كنيم:

براي خريد از هر توليد كننده اي، نياز است تا سوابق و ميزان خوش نامي آن برند يا شركت را در تجارت بين الملل در نظر بگيريم. چرا كه تجارت بين‌الملل خريد چند عدد شكلات نيست كه اگر معامله فسخ شد و طرف قرارداد بدعهدي كرد، سرمايه اندكي را از دست داده باشيم.

سفارشات خارجي مستلزم شناخت كامل بازار خارجي و اعتبار شركت هاست تا بتوانيم تجارتي موفق داشته باشيم.

در بحث مديريت خريد سفارشات خارجي ،بايد به پشتوانه تامين مجدد كالا بيش از قيمت آن توجه كنيم. وارانتي ها و گارانتي ها پشتوانه سفارشات خارجي هستند كه در صورت بروز مشكل يا خرابي كالا، بتوانيم كالاي ديگري را جايگزين آن كنيم.

حمل كالا مساله مهمي است كه پس از عقد قرارداد بايد تمهيداتي براي آن بيانديشيد. بايد با شركت هاي بيمه مذاكره كنيد و نرخ بيمه را با توجه به ارزش كالاي خود تعيين كنيد.

يك شركت حمل كننده خوب را براي انجام كار خود انتخاب كنيد كه بتواند گره اي از كارتان باز كند نه اينكه گره در كارتان بياندازد.

قبل از معامله در رابطه با انتقال ارز و انتخاب بانك خود تحقيق كنيد تا از مشكلات انتقال پول و بلوكه شدن آن در كشور خارجي فروشنده كالا جلوگيري كنيد.

بنابراين، نتيجه مي گيريم فردي كه مديريت خريد سفارشات خارجي را برعهده دارد، مي تواند با كمك ديگر پرسنل شركت، رفته رفته پيشرفت كند و اصول و فنون مذاكره را بيشتر بياموزد. اين افراد از مهم‌ترين پرسنل هر كسب و كار بين المللي هستند و ميزان سودآوري آن ها براي هر كسب و كار بيشتر از هر كارمند ديگري مي باشد.

پس چه بهتر كه با آموزش و گذراندن دوره هاي مرتبط، بتوانند در بحث مديريت خريد سفارشات خارجي ترقي كنند و به اهداف شركت ها و خود، جامه عمل بپوشانند.

سفارشات خارجي

انتخاب شركت حمل كننده معتبر براي انتقال كالا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 34
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 24
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 836
  • بازدید سال : 1675
  • بازدید کلی : 47685
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی