loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 209
11 زمان : 1399:2

فرصت هاي صادراتي

يك راهنماي كليدي در خصوص نحوه انجام يك صادرات موفق، قطعا مي تواند پاسخ مناسبي براي اين سوال باشد كه چگونه فرصت هاي صادراتي عالي و بكر را در يك زمان مختصر شكار كنيم؟ و به اين ترتيب شانس صادركنندگان محصولات و خدمات را براي موفقيت در بازارهاي خارجي تقويت كند. بسياري از مشاغل كوچك، متوسط و ​​يا بزرگ از ايده گسترش بازار خود در سطح بين المللي به عنوان روشي براي افزايش فروش و كسب سود بيشتر استقبال مي كنند.

شما مي توانيد با استفاده از روش هاي مختلفي وارد تجارت بين الملل و صادرات كالا به سراسر جهان شويد. براي مثال مي توانيد به عنوان يك شركت ارائه دهنده خدمات بازرگاني، مديريت صادرات كالا و خدمات توليدكنندگان ديگر را بر عهده بگيريد و يا اين كه به عنوان يك صادركننده، كالا و خدمات خود را به كشورهاي ديگر صادر كنيد. اما صادرات هميشه جذاب و سودبخش نيست و در صورتي كه نتوانيد فرصت هاي صادراتي مناسب را به موقع شناسايي كرده و از آنها استفاده كنيد، ممكن است براي شما به يك چالش نيز تبديل گردد.

در ادامه در رابطه با جذب فرصت هاي صادراتي عالي و بكر در يك زمان مختصر، به چند نكته مهم مي پردازيم. همچنان با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه باشيد تا نگاهي بر قانون كپي رايت يا حق تكثير باندازيم.

شناخت كامل از بازار محصول خود

اگر علاقه مند به صادرات هستيد و تمايل داريد فرصت هاي صادراتي منحصر به فرد را پيش از رقباي خود به دست آوريد. بايد در اولين گام بازارهاي صادرات خارجي محصولات خود را مرتبا رصد كرده و بهترين آنها را شناسايي كنيد. چرا كه بدون مشخص كردن بازار هدف، شما قادر به انجام هيچ فعاليتي در زمينه صادرات نخواهيد بود. تحقيقات دقيق در مورد بازار و همينطور شناخت بازارهاي جديد فروش، به شما در درك عوامل اقتصادي، سياسي و فرهنگي كشور مقصد صادرات نيز كمك كرده و توانايي شما را در فروش موفقيت آميز محصولات بيشتر مي كند. اين نوع از اطلاعات به آساني از طريق سازمان هاي دولتي و سازمان هاي مرتبط با تجارت مانند انجمن هاي تجارت خارجي، اتاق هاي بازرگاني و دفاتر كميسيون تجارت در دسترس هستند.

فرصت هاي صادراتي

از طرفي بايد بدانيد كه هر بازار خواسته هاي متفاوتي دارد و اين تقاضاها ممكن است در طول زمان تغيير يابند. در واقع تغيير فناوري، رفع موانع تجاري و تعديل در مقررات واردات و صادرات همگي عواملي هستند كه ممكن است بر سطح و جهت تجارت بين المللي تأثيرگذار باشند. بنابراين قطعا شما به تنظيم استراتژي هاي بازاريابي و صادرات خود براي وضعيت فعلي و آينده بازار نياز خواهيد داشت.

ارزيابي پتانسيل محصول در بازار جهاني

شما به عنوان يك صادركننده، بايد روي ويژگي ها و كارايي محصول خود، متمركز شويد و تشخيص دهيد كه اين محصول چه نيازهايي را در بازار خارجي برآورده مي سازد. همچنين بايد نقاط قوت و ضعف محصول خود را در مقايسه با محصولات رقابتي موجود شناسايي كنيد. اين نكته را به ياد داشته باشيد كه ممكن است فروش يك محصول در ايران موفق باشد، اما هيچ تضميني وجود ندارد كه در بازار خارجي نيز به همان اندازه موفق عمل كند و شايد اصلا نيازي به اين محصول در يك كشور خارجي نباشد. البته اين امكان نيز وجود دارد كه با انجام اصلاحاتي بر روي محصول، تقاضاي بازار جهاني را نيز براي عرضه آن به دست آورد.

تهيه يك محصول براي صادرات و كسب فرصت هاي ويژه تجارت خارجي، نه تنها به كسب دانش كافي در مورد محصول بلكه به آگاهي از ويژگي هاي منحصر به فرد هر يك از بازارهاي مختلفي كه ممكن است هدف شما باشد احتياج دارد. اختلافات فرهنگي و آداب و رسوم ملت ها نيز ممكن است نياز به انجام اصلاحاتي در محصول نظير برندسازي، بسته بندي و برچسب زدن را ايجاد نمايد. بنابراين آگاهي و حساسيت نسبت به تفاوت هاي فرهنگي براي معرفي محصول موفق بسيار مهم است.

از سوي ديگر هريك از كشورها ممكن است استانداردهاي مختلفي را براي محصول مورد نظر شما در نظر گرفته باشند، بنابراين اگر مي خواهيد تجارت بين المللي موفقي را تجربه كنيد، بايد بتوانيد محصول خود را با استانداردهاي خارجي نيز منطبق دهيد.

فرصت هاي صادراتي

آگاهي از الزامات و مجوزات لازم براي جلوگيري از ايجاد وقفه در روند صادرات

اگر بدون آگاهي از الزامات و مجوزات لازم براي صادرات كالا، اقدام به تجارت بين الملل كنيد، ممكن است در معرض قوانيني قرار بگيريد كه روند تجارت شما را مختل كند و در نتيجه فرصت مناسب پيش آمده براي تجارت با خارج از كشور را از دست بدهيد. مي توان گفت يك نكته كليدي براي صادر كننده موفق، آگاهي از اين موارد است. چرا كه نقض اين قوانين مي تواند پيامدهاي زيان باري از توقيف محصولات گرفته تا از دست دادن امتياز صادرات، جريمه و حتي زندان داشته باشد.

علاوه بر اين توجه به قوانين كشوري كه قصد صادرات كالا به آن را داريد نيز مهم است. بنابراين قبل از صادر كردن محصول خود به بازار خارجي، بايد مشخص كنيد آيا كشوري كه به آن صادر مي كنيد، ممنوعيت، محدوديت و يا الزاماتي براي صدور مجوز واردات شما در نظر گرفته است يا خير. همچنين شما به عنوان يك صادركننده، بايد كاملا از هزينه ها، مسئوليت ها و حقوق و تعهداتي كه همراه با صادرات كالا بر عهده شما است، آگاه باشيد. آگاهي از تمامي اين قوانين و انجام تدبيرات لازم براي دريافت مجوزها براي انجام يك صادرات به موقع و بدون اشكال، ضروري خواهد بود.

به طور كلي مي توان گفت افزايش دانش و مهارت در حوزه صادرات و جذب سرمايه خارجي مي تواند شما را درانجام يك تجارت بين المللي موفق كمك نمايد. در ادامه به طور مختصر به ديگر نكات مهم درخصوص نحوه شكار فرصت هاي صادراتي عالي و بكر اشاره خواهيم كرد.

  • ارائه محصولات با كيفيت بالا و در عين حال با قيمت هاي رقابتي، در جذب بازارهاي فروش جهاني بسيار اهميت دارد.
  • كسب توانمندي در معرفي محصول و انجام مذاكرات موفق با خريداران خارجي به جذب سريع بازارهاي خارجي و كسب سود بيشتر كمك مي كند.
  • برقراري يك ارتباط موثر با مشتريان خارجي و همچنين خريداران نهايي كه عموما داراي اعتبار خوبي در بازارهاي هدف هستند و همچنين به اثبات رساندن ميزان تعهد و حسن نيت شما در مذاكرات مي تواند در كسب اعتماد و جذب سريع مشتري موثر باشد.
  • ارتباط با مشتريان خارجي داراي فرآيندهاي خاصي است، كه توليدكنندگان و صادركنندگان كالا، اغلب به آن توجه زيادي نمي كنند، عدم آگاهي از روند اين ارتباط مي تواند منجر به از دست دادن مشتريان بالقوه خارجي گردد.
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 873
  • بازدید سال : 1712
  • بازدید کلی : 47722
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی