loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 228
11 زمان : 1399:2

هنگ كنگ

وضعيت مالي و اقتصادي شهر هنگ كنگ چين

هنگ كنگ جزيره اي در جنوب چين و منطقه اي خودمختار است و از هر لحاظ و به ويژه در زمينه فعاليت هاي اقتصادي شهري پويا و فعال است . اين شهر از مهم ترين بازار هاي مالي و تجاري آسيا و جهان به شمار مي رود و تركيبي منحصر به فرد از شرق و غرب است كه همزمان شامل سنت هاي چيني و مدرنيته با تكنولوژي بالا مي شود و به همين دليل است كه طي سال هاي متوالي كارآفرينان اروپايي زيادي را به سمت خود جذب كرده است. دسترسي تجاري و جغرافيايي اين شهر به بازارهاي منطقه، همراه با ارتباطات بين المللي و همچنين مزاياي اقتصادي آن ، توانسته است اين شهر را به نقطه اوج آسيا براي رويدادهاي استراتژيك تبديل كند. با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه شويد تا نگاهي به اقتصاد شهر هنگ كنگِ چين بياندازيم.

هنگ كنگ

مزاياي مالي، تجاري و قانوني هنگ كنگ و همچنين نزديكي آن به برخي از بزرگترين و قوي ترين اقتصادهاي جهان، اين شهر را به جهان به عنوان يكي از آسان ترين و بهترين پايگاه ها براي انجام كسب و كار در آسيا، معرفي كرده است . شهر هنگ كنگ به طور متوسط در فاصله چهار تا ۸ ساعت پرواز از بازارهاي مالي كليدي جهاني واقع شده است و نيمي از جمعيت جهان در يك پرواز كمتر از ۵ ساعت به اين شهر دسترسي دارند واين ويژگي به حداكثر رساندن فرصت براي همكاري مناسب با بازارهاي كليدي آسيا و جهان را فراهم مي سازد. در واقع فرودگاه بين المللي هنگ كنگ (HKIA) پنجمين فرودگاه پرجمعيت بين المللي مسافربري با ۱۰۰ خطوط هوايي است كه بيش از ۱۸۰ مقصد از جمله شهرهاي اصلي آسيا، شمال امريكا، اروپا و خاورميانه و حدود ۴۰ مقصد در سرزمين اصلي چين را شامل مي شود، علاوه بر اين كشتي هاي مرزي به سرعت حمل و نقل دريايي را از شش بندر اصلي ارائه مي دهند همچنين هنگ كنگ نقطه كانوني تمام فعاليت هاي دريايي در جنوب چين است و يكي از مهمترين بنادر جهان از لحاظ تونل حمل و نقل ، حمل بار و تعداد مسافرين است.

امروزه بسياري از سرمايه گذاران و كارآفرينان تصميم به راه اندازي كسب و كار در خارج از كشور خود به ويژه در شهرهايي مانند هنگ كنگ دارند . منطق پشت اين روند اين است كه در درجه اول، ورود به بازار بين المللي را آسان مي كند و از قوانين مالياتي مناسب برخوردار است و همچنين هنگ كنگ به عنوان يكي از بهترين شهرها براي ايجاد و اجراي يك كسب و كار به شمار مي رود؛ چرا كه تقريبا تمامي عوامل مهم در جهت داشتن كسب و كاري ايده آل و رو به رشد را داراست از اين عوامل مي توان به استراتژيك بودن موقعيت جغرافيايي، نيروي كار مولد، محيط اقتصادي و سياسي پايدار، رژيم مالياتي جذاب، محيط كار حرفه اي، زيرساخت هاي قوي و يك سيستم قانوني موثر اشاره كرد.

هنگ كنگ

هنگ كنگ به شهري با قوانين آسان براي راه اندازي يك كسب و كار مشهور است. شما مي توانيد شركت خود را در حدود دو هفته در هنگ كنگ باز كنيد و از امكانات زيربنايي عالي و مكان هاي تجاري آن به راحتي استفاده كنيد. حفاظت از مالكيت معنوي به طور جدي در اين شهر مورد توجه قرار گرفته است. كانال هاي مختلفي براي حل اختلاف وجود دارد كه كسب و كار ها از آنها سود مي برند. علاوه بر اين ها سيستم مالياتي ساده و دوستانه آن سرمايه گذاران خارجي زيادي را به اين شهر جذب مي كند. خارجياني كه مايل به راه اندازي كسب و كار در هنگ كنگ مي باشند، مي توانند به راحتي با اخذ ويزاي كار فعاليت خود را شروع كنند.

ماليات نگراني اصلي براي هر كارآفريني است كه قصد دارد يك كسب و كار را در يك حوزه ي خاص راه اندازي كند. در اين راستا، هنگ كنگ يكي از كمترين دريافت هاي مالياتي را در جهان داراست. طبق قوانين مالياتي هنگ كنگ ماليات بر درآمد شخصي يا ماليات حقوق و دستمزد از ۲٪ شروع مي شود و براي درآمد بيش از ۱۲۰،۰۰۰ دلار تا ۱۷٪ افزايش مي يابد. همچنين ماليات بر درآمد براي سرمايه وجود ندارد و هيچ مالياتي در مورد سود و منافع و يا جمع آوري مزاياي تامين اجتماعي گرفته نمي شود . علاوه بر اين، مالياتي تحت عنوان ماليات بر فروش در هنگ كنگ وجود ندارد.

همانطور كه گفته شد هنگ كنگ يكي از پوياترين اقتصادهاي جهان را داراست كه بر پايه اصول سرمايه گذاري آزاد، تجارت آزاد و بازارهاي آزاد بنا شده است. اقتصاد قوي آن طي دو دهه گذشته به رشد توليد ناخالص داخلي در ساليان متمادي به ميزان ۵٪ در شرايط واقعي كمك كرده است. هيچ محدوديتي براي سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي وجود ندارد، هيچ كنترل ارزي خارجي و محدوديت هاي مالكيت خارجي وجود ندارد. عواملي مانند سيستم بانكداري صحيح كه تقريبا هيچ بدهي عمومي ندارد و نيز سيستم قانوني قوي، ذخاير ارزي قابل توجه و يك دولت سختگيرانه براي مبارزه با فساد موجب تقويت موقعيت هنگ كنگ به عنوان يك منطقه عالي و بي نظير براي سرمايه گذاري تجاري شده است.

هنگ كنگ

نظم و شفافيت در قانون هنگ كنگ در موفقيت اين شهر اهميت زيادي دارد. در اين شهر همه در برابر قانون برابرند. سيستم حقوقي هنگ كنگ از قاره اصلي چين جدا است و قانون عرفي انگليسي نيز برآن حاكم است. با ايجاد مركز بين المللي داوري در سال ۱۹۸۵، هنگ كنگ تبديل به يك مركز كليدي براي داوري در آسيا شده است و داوري در حال حاضر يك روش محبوب حل اختلاف در هنگ كنگ است. اين قانون متعهد به حفاظت از حقوق مالكيت معنوي (IPR) است و مقررات سختگيرانه اي را براي اختراعات، حق نسخه برداري، علامت هاي تجاري و طرح هاي ثبت شده اعمال مي كند. بخش خصوصي مالكيت فكري به طور خاص در دولت آي پي در هنگ كنگ نظارت مي شود و داراي تجربه گسترده اي در زمينه رسيدگي به مسائل مربوط به IP است. علاوه بر اينها با راه افتادن جامعه اقتصادي اتحاديه ملل آسياي جنوب شرقي (آسه آن) و تشكيل بازار واحد، هنگ كنگ بيش از پيش بعنوان قلب اقتصادي آسيا اهميت پيداكرد.

بنابر گفته ي معاون اتاق بازرگاني هنگ كنگ:«به جز چين، بازار “آسه آن“، شريك تجاري بزرگ هنگ كنگ است. در واقع اين بازار، دومين بازار تجاري هنگ كنگ به حساب مي آيد. براي اروپايي ها فرصت هاي زيادي وجود دارد كه از هنگ كنگ به صورت مركزي براي گسترش تجارت خود با بازار آسه آن استفاده كنند.»

همانطور كه اشاره شد قوانين و مقررات مجزا در مورد تجارت ، اشتغال، ماليات و ديگر زمينه هاي مربوط به كسب و كار در هنگ كنگ وجود دارد و بنابراين آن را به شهري جذاب براي راه اندازي و اداره يك كسب و كار تبديل كرده است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 64
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 923
  • بازدید سال : 1762
  • بازدید کلی : 47772
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی