loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 220
11 زمان : 1399:2

تجارت بين الملل

در اين مقاله برخي مضامين ساده را بررسي مي كنيم كه از نظر تجارت جهاني در دوره ديجيتال از اهميت بسيار بالايي برخوردار هستند.

اتصال و توانايي دسترسي به اطلاعات، كه با ظهور اينترنت پيشگام بوده و با استفاده از برنامه هاي ديجيتالي به صورت تصاعدي رشد مي كند، در تجارت بين المللي بسيار ارزشمند است. همچنان با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه باشيد.

بسياري از مزايا و پيشرفت ها به خوبي مستند و بدون شك است. با اين وجود بسيار مهم است كه هر فرد يا شركتي كه تجارت بين الملل را آغاز مي كند، از فناوري هاي موجود بهره ببرد، شيوه هاي خوب ديرينه اي از آشنايي با كشور، فرهنگ، طرف هاي متعهد، آداب و رسوم و عملكرد را نيز در خاطر داشته باشد.

وقت گذاشتن براي پرسيدن سوالات هوشمندانه، گوش دادن به جواب ها و در هر زمان باقي مانده كنجكاوي، بخش مهمي از پايه و اساس موفقيت در تجارت بين الملل است.

توسعه روابط در يك شبكه جهاني كه در آن مي توان گفتگوي صريح و صادقانه اي برقرار كرد، فقط يك عمل خوب نيست بلكه زيربنايي اساسي از پايداري بلند مدت است.

از طريق مشاوره خريداران و فروشندگان مشاغل در سراسر جهان طي ساليان متمادي، يكي از سخت ترين دروس براي يادگيري مردم اين است. از تمام مزاياي عصر ديجيتال استفاده كنيد اما به ياد داشته باشيد كه براي درك افراد، مشاغل و فرهنگ هايي كه با آنها سر و كار داريد، وقت بگذاريد. هيچ سؤالي يك “سوال احمقانه” نيست ، مگر اينكه مرتباً تكرار شود يا بدتر از آن، عدم گوش دادن دقيق به جواب.

تجارت بين الملل

تجارت بين المللي چگونه كار مي كند ؟

تجارت بين الملل باعث ايجاد اقتصاد جهاني مي شود كه در آن عرضه و تقاضا و بنابراين قيمت ها هم تحت تأثير وقايع جهاني قرار مي گيرند. به عنوان مثال ، تغيير سياسي در آسيا مي تواند منجر به افزايش هزينه نيروي كار شود و از اين طريق هزينه هاي توليد براي يك شركت كفش ورزشي آمريكايي مستقر در مالزي افزايش يابد ، كه در نتيجه منجر به افزايش قيمت شارژ در بازار محلي شما مي شود. از طرف ديگر، كاهش در هزينه كار باعث مي شود كه شما مجبور به پرداخت هزينه كمتري براي كفش هاي جديد خود شويد.

افزايش كارايي معاملات در سطح جهاني

تجارت جهاني به كشورهاي ثروتمند اين امكان را مي دهد تا از منابع خود – اعم از نيروي كار، فناوري يا سرمايه – با استفاده مؤثرتر كنند.

از آنجا كه كشورها داراي دارايي و منابع طبيعي مختلف (زمين، نيروي كار، سرمايه و فناوري) هستند، برخي از كشورها ممكن است همان كالاها را با كارآيي بيشتري توليد كنند و بنابراين آن را ارزان تر از ساير كشورها مي فروشند. اگر يك كشور نتواند كالايي مؤثر توليد كند، مي تواند با تجارت با كشور ديگري كه مي تواند، آن را به دست آورد. اين امر به عنوان تخصص در تجارت بين المللي شناخته مي شود.

تجارت بين الملل

ساير مزاياي احتمالي تجارت در سطح جهان

تجارت بين الملل نه تنها منجر به افزايش بهره وري مي شود بلكه به كشورها اجازه مي دهد تا در يك اقتصاد جهاني مشاركت كنند و فرصت سرمايه گذاري مستقيم خارجي FDIرا تشويق مي كنند، يعني ميزان پولي كه افراد در شركت ها و دارايي هاي خارجي سرمايه گذاري مي كنند. از نظر تئوري، اقتصادها مي توانند با رشد مؤثرتري پيشرفت كرده و راحت تر بتوانند به عنوان مشاركت كننده اقتصادي رقابتي شوند.

تجارت آزاد در مقابل حمايت گرايي

مانند تمام تئوري ها، نظرات مخالف نيز وجود دارد. تجارت بين الملل دو ديدگاه متضاد در مورد سطح كنترل اعمال شده بر تجارت دارد: تجارت آزاد و حمايت. تجارت آزاد ساده تر از دو نظريه است: يك رويكرد laissez-fa ، بدون محدوديت در تجارت. ايده اصلي اين است كه عوامل عرضه و تقاضا، كه در مقياس جهاني كار مي كنند، اطمينان حاصل مي كنند كه توليد به طور مؤثر اتفاق مي افتد. بنابراين، براي حفاظت يا ترقي تجارت و رشد، هيچ كاري نبايد انجام شود، زيرا نيروهاي بازار اين كار را بطور خودكار انجام مي دهند.

در مقابل، حمايت گرايي معتقد است كه تنظيم تجارت بين المللي براي اطمينان از عملكرد صحيح بازارها مهم است. طرفداران اين نظريه معتقدند كه ناكارآمدي بازار ممكن است مزاياي تجارت بين المللي را مختل كند و هدف آنها هدايت بازار بر اين اساس است. حمايت از گرايش به اشكال مختلف وجود دارد، اما متداول ترين آنها تعرفه يارانه و سهميه است. اين استراتژي ها سعي در اصلاح هرگونه ناكارآمدي در بازار بين المللي دارند.

از آنجايي كه اين فرصت را براي تخصص و همچنين استفاده بيشتر از منابع باز مي كند، تجارت بين المللي اين توانايي را دارد كه ظرفيت يك كشور را در توليد و دستيابي به كالاها به حداكثر برساند. با اين وجود مخالفان تجارت آزاد جهاني اظهار داشتند كه تجارت بين الملل هنوز هم مي تواند كشورهاي در حال توسعه را به خطر بياندازد. آنچه مسلم است اين است كه اقتصاد جهاني در حال تغيير و تحول مداوم است و هرچه توسعه يابد، مشاركت كنندگان آن نيز بايد توسعه داشته باشند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 55
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 903
  • بازدید سال : 1742
  • بازدید کلی : 47752
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی