loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 230
11 زمان : 1399:2

مناطق آزاد

در مرداد ماه سال جاري، دستورالعمل شيوه ثبت سفارش در مناطق ۷ گانه ويژه اقتصادي كشور توسط معاون اول رئيس جمهور به وزراي امور اقتصادي و دارايي، صنعت، معدن و تجارت، رئيس كل بانك مركزي و دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي صادر شد. همچنين در اين مصوبه، چگونگي تخصيص ارز به واردكنندگان و بازرگانان نيز تشريح داده شده كه به شرح زير است:

چگونگي ثبت سفارش در مناطق آزاد

۱. از آنجايي كه واردات هر نوع كالاي تجاري از كشورهاي خارجي به مناطق آزاد ممنوعيتي ندارد، اما با وجود گمرك‌هاي مستقر در اين مناطق، ورود كالا طبق روال قبلي و همان قوانين و مقررات پيروي مي‌كند. در ضمن گمرك جمهوري اسلامي ايران، موظف است با در زمينه كنترل و مديريت با مناطق همكاري كند.

۲. بازرگان و واردكنندگان كالا، بايد جهت ثبت سفارش به سامانه تجارت مراجعه كنند. در اين سامانه تغييراتي مطابق با قوانين مناطق آزاد اعمال شده است. همچنين امكان دريافت استعلام‌هاي لازم به آن اضافه گرديده است.

۳. در سامانه ثبت سفارش، شرايطي مهيا شده تا بازرگانان و فعالان اقتصادي بتوانند استعلام‌هاي موردنياز خود نظير استعلام مربوط به كارت‌هاي بازرگاني را به آساني دريافت كنند.

۴. جهت دريافت ارز، براي كالاهاي غير از گروه يك در مناطق آزاد بايد به بازارهاي ثانويه مراجعه كرد. اين تصميم بر اساس سياست‌‌هاي جديد ارزي بوده كه توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران اعلام شده است.

۵. سامانه ثبت سفارش در مناطق آزاد توسط دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي تائيد شده و تمامي قوانين آن بر طبق مقررات و ضوابط اين نهاد اتخاذ شده است. در ضمن در صورت لازم، امكان ارسال اطلاعات مورد نياز بانك مركزي، گمرك جمهوري اسلامي ايران و هر دستگاه‌هاي ديگر توسط اين سامانه وجود دارد.

۶. در سامانه جامع تجارت، براي توليدكنندگان، سرمايه‌گذاران و شركاي خارجي كه به ارز نياز ندارند يا از طريق فاينانس قرار است مواد اوليه، اقلام واسطه‌اي، ماشين‌آلات و تجهيزات و ديگر امكانات موردنياز جهت طرح‌هاي توليدي در جريان يا در حال شروع را به كشور وارد كنند، ثبت سفارش خود مي‌توانند انجام دهند.

همچنان با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه باشيد.

مناطق آزاد

آموزش مراحل ثبت سفارش در مناطق آزاد

بر اساس مصوبه و دستوري كه در بالا گفته شد و بنا بر توافقات صورت گرفته، هر فعال اقتصادي جهت ثبت سفارش بايد مراحل زير را طي كند.

۸ مرحله ثبت سفارش در مناطق آزاد

۱‌. اخذ شناسه يكپارچه مناطق آزاد (شيما)

۲. ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ايران

۳. ورود به سامانه جامع تجارت و احراز صلاحيت

۴. اخذ نقش بازرگان در مناطق آزاد

۵. ايجاد پرونده ثبت سفارش جديد

۶. استعلام ضوابط و درخواست مجوزهاي مورد نياز

۷. تغيير وضعيت پرونده به آماده براي ثبت سفارش و پرداخت كارمزد

۸. دريافت كد ثبت سفارش

روند دريافت شيما

در اولين قدم بايد شناسه يكپارچه مناطق آزاد (شيما) داشته باشيد. اگر از قبل آن‌ را دريافت كرده‌ايد به مرحله بعد مي‌رويد، در غير اين صورت به سامانه يكپارچه فعالان اقتصادي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي (سيفام) به آدرس زير مراجعه كنيد:

WWW.SIFAM.IR

سپس در اين سامانه، با وارد كردن اطلاعات فردي و مجوز صنفي خود، كد رهگيري دريافت خواهيد كرد تا بتوانيد از طريق آن روند كار را پيگيري كنيد.

چنانچه مشخصات و اطلاعات مجوزي شما پس از بررسي توسط سازمان مناطق آزاد تائيد شد، شناسه يكپارچه مناطق آزاد (شيما) به صورت يك كد ده رقمي در اختيارتان قرار خواهد گرفت.

مناطق آزاد

نحوه ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ايران

جهت اين كار به آدرس اين سامانه به نشاني زير مراجعه كنيد:

WWW.NTSW.IR

سپس گزينه ثبت‌نام (Sing Up) را انتخاب نماييد و در اين قسمت به عضويت سامانه ثبت سفارش درآييد.

۲ نكته مهم در هنگام ورود اطلاعات شخصي براي عضويت وجود دارد كه رعايت كردن آن‌ها لازم و ضروري است.

۱. شماره تلفن همراه حتماً بايد مربوط به خود شخص ثبت‌نام كننده باشد.

۲. گزينه ” مايل هستم از رمز دو عاملي استفاده كنم” را هرگز انتخاب نكنيد.

نحوه ايجاد پرونده جديد جهت ثبت‌ سفارش در مناطق آزاد

پس از احراز صلاحيت مناطق آزاد، مي‌توان با انتخاب نقش بازرگان حقيقي و بعد از استعلام‌هاي لازم مجوز فعاليت در منطقه آزاد مربوطه را دريافت كنيد.

اكنون با انتخاب گزينه بازرگان حقيقي منطقه، منوي ثبت سفارش در آنجا براي شما فعال مي‌شود. در اين منو از قسمت عمليات تجارت خارجي، گزينه مديريت پرونده را انتخاب كرده و در سمت چپ پرونده جديدي ايجاد كنيد.

پس از ايجاد پرونده جديد، اطلاعات مربوط به تمام مراحل كالاي وارداتي و ارز‌هاي موردنياز آن بايد وارد شده و سپس بر روي گزينه ثبت سفارش كليك نماييد.

چنانچه تمام مراحل ثبت سفارش به درستي انجام شود، در قسمت وضعيت مديريت پرونده‌ها، پرونده جديدي اضافه خواهد شد.

در اين قسمت گزينه جزئيات و سپس استعلام ضوابط را انتخاب كنيد تا وضعيت پرونده به استعلام شده، تغيير پيدا كند. پس از آن با انتخاب گزينه ارسال درخواست مجوزها، وضعيت پرونده را به در انتظار مجوزها تغيير دهيد تا روال قانوني آن طي گردد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 24
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 812
  • بازدید سال : 1651
  • بازدید کلی : 47661
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی