loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 232
11 زمان : 1399:2

چين، يكي از كشورهايي بوده است كه در طول ساليان متمادي، به عنوان يكي از فعالان بزرگ واردات و صادرات شناخته شده است. رشد اقتصدي اين كشور را مي توان همواره رو به رشد در نظر گرفت. سوالي كه براي بسياري از افراد مطرح است اين است كه آيا تنها با واردات و صادرات مي توان به يكي از غولهاي اقتصادي جهان تبديل شد؟! در اين مقاله همراه با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه شويد تا پاسخ اين سوال را با استفاده از بررسي تجارت الكترونيك بر اقتصاد چين دريافت كنيد.

با پيشرفت روزافزون تكنولوژي تقريبا تمام كساني كه در حوزه هاي مختلف رد حال فعاليت هستند متوجه اين موضوع شده اند كه براي رشد كسب و كار خود بايد از اينترنتي و بستري كه در اختيار ما قرار مي دهد به بهترين شكل استفاده كنند. اين مسئله در تمام جهان و براي تمامي انواع كار ها صادق است. واردات و صادرات يكي از انواع روش هاي ارتباطي كشورهاي مختلف براي تامين هزينه هاي مختلف كشور هاست.

براي استفاده از اين روش اقتصادي لزوما بايد از تجار بزرگ استفاده كرد تا بتوانند قراردادهاي مالي را بين دو كشور تنظيم كرده و از طريق آن ارتباط را برقرار كنند. اما واقعا تا چه يمزان مي توان از اين طريق هم محصولات خود را به كشورهاي ديگر معرفي كرد و هم اين كه قراردادهاي خوبي را بست؟

پس براي اين كه بتوان جامعه هدف خود را توسعه بخشيد و از اين طريق با افراد بيشتر آشنا شد بايد از روش هاي نوين استفاده كرد. استفاده از تجارت الكترونيك در اقتصاد مي تواند به طور كلي موجب رشد مثبت اقتصادي شود. اين ايده است كه كشور چين در سال هاي اخير براي ارائه محصولات خود به مردم سراسر جهان استفاده كرده است. تاثير تجارت الكترونيك بر اقتصاد چين در سال هاي اخير به گونه اي بوده است كه توانسته است نه تنها از كشور هاي اروپايي بلكه از كشور امريكا نيز در اين زمينه پيشي بگيرد.

تجارت الكترونيك

تجارت الكتروينك يعني چي؟

به طور كلي به كليه خدمات فروشگاهي كه با استفاده از وب و اينترنت قابليت انجام دارند را مي توان تجارت الكترونيك ناميد. به عنوان مثال خدماتي مانند ثبت نام در اينترنت، پرداخت اينترنتي و … از جمله خدماتي هستند كه با استفاده زا اين مفهوم به مردم سراسر جهان ارائه مي شوند. تجارت الكترونيك را مي توان در تمامي زمينه ها مانند صنايع، كشاورزي، گردشگري، حمل و نقل و …. پياده سازي كرد. تاثير تجرات الكترونيك بر اقتصاد چين در تمامي زمينه هايي كه بيان شد قابل توجه است.

در زمينه سايت هاي فروشگاهي به احتمال زياد شما با سايت هاي آمازون، ايبي، علي بابا و … آشنايي داريد. اين سه سايت به عنوان سايت هاي برتر جهان شناخته مي شوند كه با استفاده از خدماتي كه ارائه مي دهند اين امكان را براي مردم سراسر جهان فراهم مي كنند تا خريد خود را از هر كجا و در هر زمان فراهم كنند.

جالب است بدانيد كه علي بابا ، توسط كشور چين ايجاد شده است و حجم كالاي ناخالص آن از دو وب سايت آمازون و ايبي بيشتر است. در ابتدايي كه اين وب سايت فروشگاهي ايجاد شد، هدف تنها اين بود كه با استفاده از خدمت B2B ، خريداران خارجي با فروشندگان داخلي ارتباط برقرار كنند. بعد از مدتي اين ايده تجارت الكترونيك گسترش يافت و شامل خدمات ديگر مانند B2C و C2C شد. اصطلاحي كه براي اين گونه تجارت الكترونيك در نظر مي گرند، خرده فروشي است. چرا كه در اين حالت ديگر نيازي نيست تنها تجار موارد محدود مرود نياز خود را خريداري نمايند. به عبارت ديگر با استفاده از تجارت الكترونيك هر فرد مي تواند به تاجري براي نيازهاي خود تبديل شود. نكته جالبي كه در رابطه با وب سايت علي بابا وجود دارد اين است كه در سال ۲۰۱۶ توانست شركت وال مارت را پشت سر بگذارد و به يكي از بزرگترين وب سايت هاي خرده فروشي در جهان تبديل شود. در حال حاضر اين وب سايت در ۲۰۰ كشور مختلف در حال فعاليت است و بيش از حدود ۵۰۰ ميليون كاربر فعال دارد.

روند پيشرفت اقتصاد چين توسط تجارت الكترونيك :

برخي از افراد تصور دارند كه تنها با استفاده از معرفي محصولات خود از طريق اينترنت به سايرين مي توانند به موفقيت برسند. اما چندان هم به اين سادگي نيست! كشور چين نيز اكنون كه به اين موقعيت رسيده است چالش هاي زيادي را پشت سر گذاشته است. اولين مسئله اي كه چين با آن مشكل جدي داشت سرعت اينترنت بود. به اندازه اي كه در ايتدا پياده سازي اين ايده محال به نظر مي رسيد. اما بعد از مدتي متوجه شد به جاي سرمايه گذاري روي افراد سيسات مدار و قدرتمند بهترين روش برقراري ارتلاط با مشتري اينترنت است! به عنوان مثال ديگر ارسال و تحويل كالا يكي از مهمترين قسمت هاي تجارت الكترونيك است كه در ابتداي شروع كار چين چندان در آن موفق عمل نكرد چرا كه ميزان تقاضا به سرعت افزايش يافت. كشور چين توانسته است با توجه به اين كه مي داند بسياري از افراد خريد خود را اينترنتي انجام مي دهند، اين نياز را به بهترين نحوه پاسخ دهد. بنابراين تجارت الكتونيك خود را به قسمت هاي مختلفي تقسيم كرده است تا بتواند كشورهاي مورد هدف خود را از يكديگر جدا كند و متناسب با هر كدام خدماتش را ارائه دهد. از طرف ديگر برند هاي مختلفي كه رد كشور چين وجود دارند از روش هاي مختلف ديجيتال ماركتينگ براي توسعه خود استفاده مي كنند. بنابراين داشتن وب سايت به تنهايي شايد به اندازه كافي خوب نباشد. پس استفاده از شبكه هاي اجتماعي را مي توانيد موثر در تاثير تجارت الكترونيك بر اقتصاد چين دانست. چين توانست با استفاده از تمامي موارد مطح شده، رشد اقتصادي خود را در سال ۲۰۱۳، ۱۶۵ برابر كند!

پس با توجه به موارد مطرح شده و همچنني بررسي تاثير تجرات الكتروينك بر اقتصاد چين در آينده نه چندان دور مي توان شاهد اين موضوع بود كه رقابت بسيار سختي بين روش تجارت سنتي (فروشگاهي) و تجارت الكتروينك ايجاد مي شود و پيش بيني كرد كه چين حدود ۷۰ درصد از تجارت الكترونيك جهان را به عهده بگيرد. چرا كه هر كسب و كاري با سرمايه اي هر چند كوچك مي تواند از طريق تجارت الكترونيك بدون واسطه با مشتري خود ارتباط برقرار كند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 852
  • بازدید سال : 1691
  • بازدید کلی : 47701
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی