loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 234
11 زمان : 1399:2

نظرسنجي هاي اخير نشان مي دهد امارات متحده عربي به عنوان بيست و پنجمين صادر كننده ي بزرگ جهان است. طبق شاخص پيچيدگي اقتصادي (ECI) امارات متحده عربي نيز يكي از پيچيده ترين اقتصادهاي جهان را تشكيل مي دهد. دولت امارات متحده عربي بر اساس يك برنامه اقتصادي بسيار قوي، موفق به جذب تعداد قابل توجهي از كارآفرينان خارجي شده است كه به دنبال فرصت هاي توسعه و گسترش در خاورميانه هستند. نفت در قالب هاي مختلف، بيشترين ميزان صادرات در امارات را به خود اختصاص داده است و بر اساس گزارش هاي اخير، نفت خام و تصفيه شده به اقتصاد ۱۰۰ ميليارد دلار در سال رسيده است. همچنين صادرات محصولات مبتني بر نفت بيش از ۶۰ درصد كل صادرات كشور را تشكيل مي دهد. با اين حال، دبي و ديگر شهرهاي امارات متحده عربي با موفقيت صادرات طلا، آلومينيوم و ديگر فلزات را نيز در دست دارند.
امارات متحدۀ عربي سابقه طولاني تجارت با ايران دارد، به خصوص در دبي كه در آن يك جامعه تجاري بزرگ ايراني وجود دارد حجم تجارت بين ايران و دبي تنها به حدود ۱۰ ميليارد دلار در سال تخمين زده مي شود.. دبي بزرگ ترين كشور امارات است كه در جنوب كشور ايران و پيرامون خليج فارس و در شبه جزيره عربستان قرار دارد. در كمتر از ۴۰ سال، دبي خود را از يك جامعه تجاري محلي تبديل به يكي از الهام بخش ترين، هيجان انگيز ترين و موفق ترين شهرها در زمينه تجارت و گردشگري در جهان كرده است. همچنين هنوز قوانين، مقررات و انگيزه هاي سرمايه گذاري به طور مداوم براي تشويق بيشتر سرمايه گذاري هاي خارجي و صادرات از اين كشور ادامه دارد.

واردات كالا از دبي
دروازه-اي-درخشان به خليج-فارس

دروازه اي درخشان به خليج فارس

دبي با توجه به اندازه و پيچيدگي دو بندرش به نام هاي بندر رشيد و بندر جبل علي، توانسته است بر بازارهاي كالا و صادرات خاورميانه غالب شود. جبل علي كه يكي از مدرن ترين و شلوغ ترين بنادر در جهان است و داراي ۶۳ اسكله مي باشد ، يك منطقه آزاد اقتصادي است كه بخش مهمي از مناطق اقتصادي جهان به شمار مي رود . بندر رشيد نيز يكي از شلوغ ترين مناطق منطقه خليج فارس با ۳۵ اسكله است.
دبي همچنين داراي دو حامل بزرگ هواپيمايي به نام هاي هواپيمايي امارات و flydubai است. امارات متحده عربي بزرگترين شركت هواپيمايي عرب با بيش از ۱۲۰ مقصد و ۱۶۰ هواپيما در سال ۲۰۱۲ است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ ناوگان خود را تا ۲۸۰ افزايش دهد. بنابراين دبي تسهيلات زيادي را براي تجارت و صادرات با كشورهاي ديگر جهان اختصاص داده است.

مزاياي واردات كالا از دبي براي ايرانيان

ترخيص و واردات كالا از دبي به ايران با پرداخت هزينه هاي حمل و نقل كم و مقرون به صرفه همراه است چرا كه دبي در همسايگي كشور ماست و بازرگانان با سرعت و هزينه كم مي توانند محموله ي خود را وارد كشور كنند و اين منجر به علاقه زياد بازرگانان ايراني به تجارت و واردات كالا از دبي شده است. علاوه بر اين يكي از دلايل مهم استقبال تجار از خريد در دبي اين است كه گمركات كشور امارات متحده عربي براي ترخيص محموله هاي وارداتي هيچ هزينه اي دريافت نمي كنند و اين به اين معناست كه قيمت تمام شده كالا براي آنها همان قيمت خريد كالا از كشور مبدا است و مي شود اينگونه نتيجه گرفت كه قيمت كالاي خريداري شده از دبي با قيمت آن در كشور سازنده يكي است اما به علت نزديكي دبي به ايران واردات كالا از دبي بسيار مقرون به صرفه تر از واردات آن كالا از كشور سازنده است.

پس با اين وجود واردات كالا از دبي منجر به تسهيل روند خريد محصولات كشورهايي مي شود كه ايران را تحريم كرده اند. در واقع شركت هاي ايراني مي توانند محصولات موردنظر خود را ابتدا از كشور مبدا وارد دبي كنند كه طبق قوانين امارات براي واردات كالا به اين كشور از پرداخت حقوق گمركي هم معاف هستند؛ پس از ورود محموله به دبي حالا مي توانند محموله را از دبي وارد ايران كنند .البته بايد دانست كه براي صادرات از دبي به ايران ملزم به طي كردن تشريفات واردات كالا از دبي و پرداخت حقوق گمركي هستند. همچنين براي واردات كالا از دبي، فرد بايد ابتدا مبلغي به ميزان پنج درصد از ارزش كل كالا را به عنوان حقوق گمركي به دولت امارات بپردازد اما چنانچه پروسه واردات كالا از دبي با موفقيت انجام شود و كالا از دبي به يك كشور ديگر صادر گردد؛ مبلغ مذكور به صاحب كالا پس داده مي شود.

مزاياي-واردات-كالا-از-دبي-براي-ايرانيان

واردات ايران از امارات در سال گذشته به رقم هفت ميليارد و ۸۳۷ ميليون دلار رسيد كه خودرو در صدر جدول واردات از اين كشور قرار دارد، اما بر اساس آمار مقدماتي تجارت خارجي ايران در سال ۱۳۹۶، واردات از امارات متحده عربي در اين سال با رقم ۸٫۶ ميليارد دلار معادل ۱۸٫۸۸ درصد از سهم كل ارزش واردات كشور را تشكيل مي‌دهد كه اين رقم نسبت به سال قبلش، تا ۳۶ درصد كاهش داشته است. همچنين ميزان واردات وزني از امارات نيز با شش ميليون و ۹۱۴ هزار تن، با اختصاص سهمي مشابه ارز دلاري از كل حجم واردات به خود تا ۱۸ درصد كاهش را نسبت به سال قبل نشان مي‌دهد.

تجارتي-سودمند

سپاهان همراه ، براي داشتن تجارتي سودمند، همراه شماست

طبق آنچه گفته شد مي توان نتيجه گرفت واردات كالا از دبي امتيازات زيادي براي تجار ايراني به همراه دارد. اگر شما هم در عرصه تجارت فرامرزي فعاليت مي كنيد و علاقه مند به واردات كالا از دبي شده ايد براي دستيابي راحت تر به هدف خود و كسب سود بيشتر از تجارتي موفق، شركت بازرگاني سپاهان همراه شما را در اين امر ياري مي كند.

اگر قصد داريد به آساني و با صرف زمان كم اقدام به تجارت در بازار دبي كنيد، فرآيند واردات كالا از دبي را به شركت بازرگاني سپاهان همراه بسپاريد تا ترخيص كاران فعال و با تجربه اين شركت با استفاده از تجربه هاي خود در اين زمينه منجر به كاهش زمان و هزينه فرآيند واردات كالا از دبي بوسيله انتخاب بهترين شيوه حمل كالا به داخل كشور و بسياري از فعاليت هاي سودمند ديگر براي شما بشوند.

شركت بازرگاني سپاهان همراه با بيش از ۲۰ سال سابقه در زمينه واردات، صادرات و ترخيص كالا و با كادري مجرب و حرفه اي، تمامي خدمات واردات كالا از دبي را به واردكنندگان، تجار و بازرگانان ايراني ارائه مي دهد.همانطور كه گفته شد موقعيت ويژه دبي در حوزه خليج فارس آن را به يكي از مهمترين شهرهاي تجاري تبديل كرده است. روزانه كالاهاي زيادي وارد گمرك دبي شده و از آن خارج مي شوند. انجام صحيح و اصولي ترخيص كالا در سريع ترين زمان ممكن، براي كساني كه اقدام به واردات كالا از دبي مي نمايند بسيار ضروري و مهم است.

دفتر دبي بازرگاني سپاهان همراه با شناخت كامل از قوانين تجارت و گمرك دبي، و با بهره گيري از پرسنل متخصص و ترخيص كاران با تجربه، ترخيص كالا از دبي را براي شما در سريع ترين زمان ممكن انجام مي دهد.


نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 848
  • بازدید سال : 1687
  • بازدید کلی : 47697
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی