loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 221
11 زمان : 1399:2

مجوز صادرات

فرآيند صادرات و فروش كالا در سطح بازارهاي خارجي نياز اطلاعات بسياري است از جمله شناخت بازار هدف، شناخت قوانين بين المللي در زمينه صادرات انواع كالا و سرمايه كه در صورت نداشتن توجه كافي در اين زمينه مي تواند سرمايه گذاري را با مشكل مواجه كند. صادرات همانند ساير فعاليت‏هاي تجاري مستلزم داشتن آينده نگري، برنامه ريزي مناسب، آشنايي با روشهاي علمي و جلب اعتماد خريداران خارجي است. در اين مقاله نكاتي پيرامون اقدامات لازم قبل از شروع فعاليت صادرات جهت اخذ مجوز صادرات اشاره شده است.

در ادامه همچنان با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه باشيد تا با اين نكات بيشتر آشنا شويد.

روش اخذ مجوزهاي لازم براي صادرات

فعاليت صادرات مي تواند موجب افزايش گردش مالي و در عين حال باعث وابستگي تجارت شما به مشتري داخلي مي شود. با اين حال حركت به سمت صادرات گامي بزرگ است. توجه به اين نكته داراي اهميت بسياري است كه آيا كسب و كار شما آماده براي رقابت كردن (چالش) است يا خير. در كنار شناسايي بازارهاي مناسب براي صادرات، شما بايد براي كنار آمدن با مسائلي همچون عوارض قانوني اضافي، سازماندهي حمل و نقل و اطمينان از پرداخت بايد برنامه‏ ريزي كنيد. قبل از شروع فعاليت صادرات بايد پتانسيل محصول صادراتي خود را ارزيابي كنيد.

در ابتدا چند مطلب در مورد نكاتي كه قبل از شروع صادرات بايد در نظر بگيريد در ادامه ذكر مي شود:

از جمله نكاتي كه در زمان شروع فعاليت تجاري خود بايد به آن توجه كنيد اين است كه در نظر داشته باشيد كه آيا محصول شما سود كافي براي پوشش هزينه هاي صادرات دارد يا خير. همچنين شناسايي قوانين و استانداردهاي خارجي (كشور مقصد) كه مي‏تواند فعاليت تجاري شما را تحت تاثير قرار دهد نيز بسيار حائز اهميت است. در برخي موارد شما نياز به تغيير محصول خود براي مطابقت با رسومات فرهنگي بازار هدف داريد. شما بايد حفظ مالكيت معنوي در بازارهاي خارجي را در نظر بگيريد.

از جمله مزايايي كه فعاليت صادرات ميتواند به همراه داشته باشد: افزايش سود وگردش مالي، رقابت با بازارهاي خارجي به شما امكان داشتن رقابت برتر در بازارهاي داخلي را ميدهد. كاهش تقاضا در بازارهاي داخلي مي تواند از طريق صادرات كالا به خارج از كشور به تعادل دست يابد.

اقدام بعدي در مسير شروع فعاليت صادرات شناسايي مشكلات ممكن در حوزه صادرات است. مشكلاتي كه در زير به آن اشاره شده است: وارد شدن به بازارهاي خارجي ممكن است باعث عدم توجه كافي شما به بازارهاي داخلي شود. پرداخت پول توسط مشتريان خارجي ممكن با دشواري همراه باشد بنابراين بايد نحوه فروش خود را به درستي مشخص كنيد.

مجوز صادرات

در برخي موارد شما ممكن است مجبور شويد به خارج از كشور سفر كنيد و يا ماه‏ها را براي مذاكره در مورد قراردادي خاص صرف كنيد، بنابراين زمان كافي براي صادرات اختصاص دهيد. بسياري از صادركنندگان ممكن است در پروسه صادرات با شكست روبرو شوند بدليل اينكه آنها از زبان، فرهنگ و نظام حقوقي كشور هدف بي اطلاع هستند. بايد براي شما مسئوليت تحويل كالا به طور كاملا واضحي تعريف شود. شما بايد به طور منظم با نماينده فروش يا وارد كننده خود در تماس باشيد.

منابع مورد نياز براي صادرات محصول خود را شناسايي كنيد:

منابع مالي مورد نياز براي حمايت از فعاليت تجاري خود (مانند توسعه محصول و بازاريابي) را شناسايي كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه كسب و كار شما داراي ظرفيت اجرايي براي رسيدگي به تعهدات مستند و قانوني است.

بهترين وسايل حمل و نقل براي ارسال محصولات خود را شناسايي كنيد:

هزينه حمل و نقل با هر نوع وسيله اي را ارزيابي كنيد. شرايط آب و هوايي كشورهايي كه محصولات صادراتي از آنها عبور ميكنند را در نظر بگيريد. محل قرار گيري كالاها را (بخصوص انواع فاسد شدني) را بررسي نماييد. اطلاع از سرعت تحويل كالا ضروري است زيرا برخي توليدكنندگان محصول را قبل از استفاده انبار ميكنند.

موقعيت مالي خود را قبل از اقدام به صادرات از بانك درخواست كنيد

فاصله زماني بين حمل كالا و پرداخت بر جريان نقدي (سرمايه) شما تاثيرگذار خواهد بود.

در زمان برنامه ‏ريزي براي فروش كالا از نحوه پرداخت اطمينان حاصل كنيد. از قوانين بين المللي شناخته شده استفاده كنيد.

در زمان صادرات ريسك ارز خارجي را به كمترين ميزان ممكن برسانيد. اگر شما با ارز رايج (محلي) معامله كنيد نوسانات نرخ ارز بين تاريخ فروش و تاريخ پرداخت شما كمتر از حد انتظار است.

مجوز صادرات

در ادامه به مراحل اخذ مجوز لازم براي صادرات به ترتيب اشاره مي شود:

بازاريابي، صدور پروفرما (پيش فاكتور)، تهيه و تدارك و بسته بندي، تعيين ارزش گمركي، كسب مجوز صدور از ارگانها و سازمانهاي ذيربط، اظهار كالا به گمرك، عقد قرارداد حمل و بيمه، دريافت گواهي بازرسي كالا، صدور فاكتور و اخذ گواهي مبدا، ارسال كالا.

در مرحله بعد نوبت به ذكر نكاتي در مورد وجوه مورد دريافتي گمرك در زمان صادرات كالا است:

تعرفه يا حقوق ورودي است كه به معني عوارضي است كه دولت به منظور حمايت ز كالاها دريافت مي‏كند كه به عنوان حقوق گمركي (Customs Duties) نيز مطرح مي شود.

انواع تعرفه به شرح زيل است:

تعرفه ارزشي: تعرفه اي است كه در آن عوارض گمرك بر اساس درصدي از ارزش كالا است كه بايد به گمرك پرداخت شود.

تعرفه ثابت: براساس وزن يا تعداد كالا محاسبه مي‏شود.

تعرفه مركب: براساس تركيب دو تعرفه ارزشي و ثابت دريافت صورت مي‏گيرد.

تعرفه يك ستونه: در اين نوع تعرفه تبعيضي بين نوع كالا و كشور مبدا صورت نميگيرد و به شكل يكسان دريافت مي گردد.

تعرفه دو ستونه: كه در آن دو نوع تعرفه براي كالا در نظر گرفته شده است. نوع اول ميزان حداكثر آن است و نوع ديگر ميزان تعرفه‏اي است در نتيجه مذاكره و انعقاد پروتكل مقدار آن كاهش مي‏يابد.

تعرفه سه ستونه: كه در واقع با اضافه ستون ديگري به تعرفه دو ستونه عنوان مي شود و در آن مقدار پايين‏تري از حقوق گمركي براي كشورها تعيين مي شود كه هدف آن افزايش مبادلات كالا (صادرات و واردات) تجارت بين اعضاء مختلف در گروه مي باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 15
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 1821
  • بازدید کلی : 47831
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی