loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 234
11 زمان : 1399:2

ترخيص كار

ترخيص كار كالا كيست ؟

اگر مي‌خواهيد در بازار جهاني امروز موفق باشيد، بايد هنر تجارت بين‌المللي را به دست آوريد و اين موضوع بستگي به شناخت كامل شما در مورد پيچيدگي‌هاي ترخيص گمركي دارد اما راه حل ديگري نيز وجود دارد و اين است كه شما به سادگي تمام استرس خود را برون سپاري كنيد و از خدمات متخصصان گمرك با كيفيت بالا استفاده كنيد.

انجام صادرات و واردات به هيچ وجه كار ساده اي نيست. مداركي وجود دارند كه بايد جمع‌آوري شوند و تمامي قسمت هاي اظهارنامه الكترونيكي بايد به درستي پر شوند. بسته به ماهيت كالاها، ماليات و عوارض مختلفي وجود دارد كه بايد پرداخت شود. همچنين، تجارت بين‌المللي با يك مجموعه كامل از مقررات اداره مي‌شود پس براي به حداكثر رساندن موفقيت تجاري، وارد كنندگان و يا صادر كنندگان بايد با تمام قوانين قابل‌اجرا آشنا باشند.

ترخيص كاران گمركي، به عنوان كارشناس در اين زمينه ، شما را در اين مسير پر تلاطم با مقررات در حال تغيير هدايت مي كنند و در درك ويژگي‌هاي واردات مربوط به كالاهاي خاص كمك مي‌كنند. آن‌ها از تمام مراحل واردات و صادرات از جمله ورود اطلاعات و الزامات اظهارنامه گمركي ، طبقه‌بندي كالا، ارزش‌گذاري، ماليات اعمال‌شده بر كالاهاي وارداتي و حمل و نقل صحيح كالا ، بسيار آگاهي دارند.

مي توان گفت كار ترخيص كالا از گمرك شامل انجام تمامي مراحل آماده‌سازي و تحويل مدارك مورد نياز براي تسهيل در امر صادرات يا واردات ، به نمايندگي از مشتري در طي بازرسي گمركي و پرداخت عوارض و تعرفه هاي مربوطه و همچنين تحويل كالا از گمرك پس از ارزيابي همراه با اسناد مي‌باشد .در واقع وظيفه يك ترخيص كار گمرك، ترخيص كالاهاي وارداتي يا صادراتي از گمرك است البته به اين شرط كه اين پروسه از طرف صاحب كالا به صورت قانوني به وي سپرده شده باشد. هر محموله براي خروج و يا ورود به كشور بايد فرآيند ترخيص گمركي را طي كند، در طي اين فرآيند، ترخيص كار وكيل شركت و يا فردي است كه صاحب كالاهاي وارداتي بوده و به همين منظور توصيه‌هايي را به آنها ارائه مي‌دهد، تمامي فعلاليت هاي مربوط به حمل و نقل را انجام مي دهد و به صاحب كالا اين اطمينان را مي دهد كه كالاهايش از گمرك آزاد خواهند شد. علاوه بر اين وظيفه ترخيص كار اين است كه اسناد مورد نياز را آماده كرده و آن‌ها را به دفتر گمرك و حفاظت مرزي ارسال كند ، ترخيص كاران با توجه به دانش و تجربه خود در اين زمينه مي توانند واردكنندگان و يا صادركنندگان را در امر تجارت راهنمايي كنند ، بنابراين به كاهش زمان و هزينه فرآيند ترخيص كالا كمك خواهند كرد

ترخيص كار

ترخيص كاران گمرك افراد و يا شركت‌هاي خصوصي هستند كه داراي مجوز قانوني و پروانه حق العملكاري هستند كه توسط اداره كل گمرك ايران تاييد شده است و مي توانند براي آماده‌سازي و بايگاني موارد ضروري گمركي و همچنين پرداخت عوارض گمركي مقرر شده ، گام‌هايي بردارند تا در ترخيص به وقت كالاهاي شما موثر باشند ، هزينه اين خدمات ممكن است مطابق با كارگزار گمركي و ميزان خدمات انجام‌شده متفاوت باشد. البته بهتر است بدانيد كه اعتبار كارت حق العملكاري يك سال است و اگر ترخيص كار گمرك مرتكب خطايي نشود در صورت تمايل با تمديد سالانه كارت خود مي تواند به مدت پنج سال فعاليت كند اما بعد از اين ۵ سال بايد دوباره براي گرفتن پروانه حق العملكاري اقدام نمايد. همچنين ترخيص كاران گمركي مي‌توانند كار خود را به عنوان يك كارمند ، يك مركز حمل و نقل كالا، شركت‌هاي خدمات بازرگاني، شركت هاي خطوط كشتيراني و يا هواپيمايي انجام دهند.

با توجه به اين كه ترخيص كالا از گمرك، نيازمند داشتن اطلاعات و تجربه كافي و همچنين طي كردن يك فرآيند كاملاً تخصصي است ، بنابراين اگر تاجري به تمام پروسه هاي آن تسلط كافي نداشته باشد مي تواند به فرآيند سخت و زمانبري تبديل شود و به اين ترتيب سرمايه تاجر مدت زيادي راكد مي ماند و اين مساله به ضرر مصرف كننده خواهد بود چرا كه طولاني شدن اين فرآيند منجر به افزايش هزينه هاي گمركي مي شود و بنابراين قيمت تمام شده كالا براي تاجر نيز افزايش مي بايد و همين امر منجر به افزايش قيمت كالا در بازار مي شود ، علاوه بر آنچه كه گفته شد ، هنگامي كه قيمت كالا افزايش مي يابد ، كالا از دور رقابت با ساير كالاهاي مشابه ولي ارزانتر موجود در بازار خارج مي شود كه اين اصلا براي تاجر خوشايند نيست بنابراين بيشتر بازرگانان ترجيح مي دهند كه اين امر را به وسيله يك ترخيص كار گمركي انجام دهند و به اين طريق اولين امتيازي كه بدست خواهند آورد صرفه جويي در وقت با حل سريع مشكلات پيشروي آنهاست.

علاوه بر تمامي موارد گفته شده ، هنگامي كه بازرگاني كالايي را به صورت عمده وارد كشور كرده و به مشتريان خود تحويل مي دهد، وظيفه دارد كه كالاي مربوطه را در زمان تعيين شده به دست آنها برساند ولي اگر فرآيند ترخيص كالا با مشكل روبه رو شده و زمانبر شود ، بازرگان نزد مشتريان خود بدقول مي شود و در اين صورت احتمالا بخش زيادي از مشتريان خود را از دست بدهد. بنابراين سپردن اين پروسه ترخيص به يك ترخيص كار ماهر به حفظ مشتري نيز كمك قابل توجهي خواهد كرد.

همانطور كه اشاره شد قوانين و مقررات گمركي به يك وارد كننده و يا صادر كننده اجازه مي‌دهد تا يك نفر سوم را به نمايندگي از طرف خود براي انجام تمامي امور گمركي منصوب كند ، وارد كننده يا صادركننده مي‌تواند شخص ثالث را به عنوان نماينده مستقيم يا به عنوان نماينده غير مستقيم انتخاب كند. يك نماينده مستقيم به نمايندگي از وارد كننده يا صادر كننده عمل خواهد كرد اما بايد توجه داشت ترخيص كار هيچ مسئوليتي در قبال بدهي گمركي ناشي از اقدامات تاجر نخواهد داشت.

يك ترخيص كار گمرك بايد با تعرفه هاي گمركي ، نرخ‌هاي عوارض مربوط به اقلام وارداتي، مقررات و قوانين مربوط به صادرات و واردات و ساير مسائل مربوط به تجارت آشنايي كامل داشته باشد. آگاهي از الزامات هر نوع واردات مي‌تواند از تاخيرات پرهزينه، مصادره كالا و همچنين جرايمي كه ممكن است بر عليه تاجر اعمال شود اجتناب كند.

ترخيص كار

كارهايي كه يك ترخيص كار گمركي مي‌تواند براي شما انجام دهد

وظيفه ترخيص كار گمركي اين است كه به شما در ترخيص محموله‌هايتان در مرزها كمك كند. اما اين كار به هيچ وجه ساده نيست. در راستاي دستيابي به اين هدف يك ترخيص كار گمركي فعاليت هاي زير را انجام مي دهد :

  • يك ترخيص كار خوب به نيازهاي خاص تاجر توجه خواهد كرد و با ارائه مشاوره شخصي به پيشرفت تجارت او كمك مي كند.
  • به تاجر كمك مي كند تا نيازهاي دولتي حاكم بر واردات و صادرات را برآورده سازد ، درواقع ترخيص كار به عنوان رابط بين تاجر و آژانس‌هاي مربوطه عمل مي كند.
  • آماده‌سازي و ارائه اطلاعات لازم و پرداخت به مقامات گمرك از طرف تاجر، اين اطلاعات شامل ( كشور مبدا و مقصد، تامين كنندگان ، مشتريان و غيره ) مي باشد

  • قبل از ارائه مدارك به گمرك ، براي اينكه ببيند آيا آن‌ها مطابق با الزامات قانوني هستند يا خير آن ها را بررسي مي كند
  • تمامي محصولات را به دقت طبقه بندي كرده و به اين ترتيب ماليات آنها مي‌تواند به درستي مشخص شود.
  • شما مي توانيد از تخصص آن‌ها براي كمك به گسترش كسب‌وكار خود در بازارهاي جديد استفاده كنيد. اگر به داشتن مشترياني در بيرون از مرز ها علاقه مند هستيد، يك ترخيص كار گمركي با حضور در هر دو طرف مرز مي‌تواند اطمينان حاصل كند كه كالاهاي شما به سرعت و با امنيت به مشتريان خواهد رسيد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 16
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 786
  • بازدید سال : 1625
  • بازدید کلی : 47635
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی