loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 205
11 زمان : 1399:2

كسب و كار

تقريبا تمام مشاغل تجاري با يك ايده شروع مي شوند. اين ايده ممكن است به سادگي باز كردن يك فروشگاه مواد غذايي محلي باشد و يا به اندازه ايجاد يك شركت بيوتكنولوژي جديد پيچيده گردد. در هر صورت، موفقيت شما به قدرت ايده شما بستگي دارد؛ همچنين اين كه چقدر كسب و كارتان با خلق و خوي شما متناسب است و چقدر مي توانيد براي موفقيتتان برنامه ريزي كنيد و يا چه منابعي را مي توانيد براي پيشرفت خود استفاده نماييد نيز مي تواند در امكان راه اندازي يك ايده كسب و كار تاثيرگذار باشد. اما ممكن است ايده شما به همان شكلي كه فكر مي كنيد كاملا خوب نباشد و پس از برخورد با واقعيت بازار، متوجه ايرادات آن شويد. بنابراين ارزيابي ايده شما قبل از هر كاري مي تواند به جدا كردن خوب از بد و كاهش خسارات احتمالي كمك كند. به ياد داشته باشيد كه در صورتي كه زمان كافي براي ارزيابي و تنظيم دقيق ايده خود در نظر بگيريد، يك ايده خوب مي تواند حتي بهتر و كامل تر هم شود. در ادامه با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه باشيد تا ببينيم چگونه ايده كسب و كارمان را ارزيابي كنيم.


.

آيا به ايده كسب و كارتان، باور قلبي داريد؟

براي اكثر كارآفرينان موفق، اداره كسب و كارشان بيش از يك شغل است. در واقع كار آنها نياز به يك اشتياق تمام وقت دارد. افراد موفق در تجارت واقعاً به ايده هاي خود اعتقاد دارند و به محصولات يا خدماتي كه به جامعه عرضه مي كنند، اهميت مي دهند. آنها آنچه را كه انجام مي دهند دوست دارند، حتي وقتي كارشان با سختي همراه باشد. لحظه اي فكر كنيد كه ايده كسب و كارتان را به يك تجارت واقعي تبديل كرده ايد. آيا واقعا همان چيزي است كه به آن اهميت مي دهيد؟ آيا همان چيزي است كه مي خواهيد وقت خود را با آن بگذارنيد؟ اگر پاسخ شما به اين سوال ها مشتاقانه “بله!” است، اين مسير را ادامه دهيد. اما اگر اينگونه نيست، شايد شما نياز به تجديد نظر در ايده خود خواهيد داشت.

آيا ايده كسب و كار شما با ويژگي هاي شخصي و نقاط قوت شما همخواني دارد؟

شما نمي توانيد در هر زمينه اي يك تاجر موفق باشيد. چرا كه هر روز با نقاط قوت و ضعف خود در ايده كسب و كارتان مواجه خواهيد شد. بنابراين حتما به اين مسئله فكر كنيد كه ايده شما با خصوصيات شخصيتان مطابقت دارد يا خير و يا اينكه آيا ايده شما نيازمند استعداد خاصي است يا نه. بهتر است ايده كسب و كار شما بر روي قدرت شما متمركز باشد. به ياد داشته باشيد كه كارآفرينان موفق خود را وقف مشاغلي مي كنند كه نقاط قوت آنها را تقويت مي كند. به عنوان مثال اگر تجارت مورد نظر شما نياز به ارتباطات اجتماعي بالايي دارد به اين نكته توجه كنيد كه آيا از فن بيان قوي برخوردار هستيد يا خير. البته لازم به ذكر است بعضي از فنون به كمك آموزش قابل يادگيري هستند و مي توان نقاط ضعف را تا حدودي بهبود بخشيد.

آيا مي توانيد يك بازار هدف مشخصي را براي ايده كسب و كار خود مشخص نماييد؟

يكي از مراحل مهم ديگر براي ارزيابي يك ايده كسب و كار، تعيين افرادي است كه محصول يا خدمات شما را خريداري مي كنند. در واقع تعيين مشتريان مورد نظر كسب و كارتان مي تواند به شما در پيش بيني آينده تجارت و استراتژي هاي مربوط به قيمت گذاري و همچنين بازاريابي در اين زمينه كمك كند. شما بايد تصوير مشخصي از مشتري ايده آل خود بسازيد. عواملي مانند سن، جنس، سطح تحصيلات، ميزان درآمد و موقعيت مكاني را در نظر بگيريد. هرچه دقيق تر بتوانيد تصوير مشتري ايده آل خود را مجسم كنيد، براي ارزيابي ايده بهتر است. تا زماني كه تصوير روشني از اينكه چه كسي مخاطب كسب و كار شما هست وجود نداشته باشد، قادر نخواهيد بود آينده كسب و كار خود را پيش بيني كنيد. همچنين مي توانيد يك بخش آزمايشي براي بازار هدف خود در نظر بگيريد و با انجام يك نظر سنجي مفيد ميزان علاقه مخاطبان به محصول و خدمات خود را مورد بررسي قرار دهيد. اگر نتايج نظرسنجي شما نشان دهد كه بازار كافي براي حمايت از ايده شما وجود ندارد، ممكن است نياز باشد تا در ايده خود تجديد نظر كنيد.

كسب و كار

آيا مي دانيد چه چيزي ايده كسب و كار شما را نسبت به ديگر رقبا متمايز مي كند؟

در طول تحقيق خود، احتمالاً متوجه خواهيد شد كه مشاغل ديگري نيز وجود دارند كه محصولات و خدمات مشابه شما را به بازار هدف ارائه مي دهند. به اين ترتيب شغلي كه براي شروع كار در نظر داريد ممكن است از قبل وجود داشته باشد و اين مي تواند راه اندازي ايده كسب و كار را دشوار كند. البته اين لزوماً به معناي اين نيست كه در صورت ايجاد اين كسب و كار، موفق نخواهيد شد، بلكه مطمئناً به اين معني است كه براي جذب مشتري بايد يك مزيت رقابتي نسبت به ديگر رقبا داشته باشيد. همانطور كه شناختن بازار محصول و نوع مشتري شما بخش مهمي از ارزيابي ايده كسب و كار است، شناختن رقبا نيز بسيار اهميت دارد. شما بايد در مورد رقباي خود نيز تحقيق كنيد تا نقاط ضعف آنها را بيابيد و قدرت خود را در همان نقاط افزايش دهيد. مشخص كنيد كه چه چيزي تجارت شما را منحصر به فرد مي كند و سپس برنامه ريزي كنيد تا روي بازاريابي خود به آن ويژگي توجه بيشتري داشته باشيد.

آيا مي دانيد براي پياده سازي ايده كسب و كار خود به چه ميزان سرمايه نياز داريد؟

انجام تجزيه و تحليل و امكان سنجي مالي يكي از اقدامات مهم قبل از پياده سازي يك كسب و كار جديد است. در واقع يكي ديگر از عوامل بسيار مهم كه در اعتبار يك ايده كوچك تجاري نقش دارد پول است. بايد بتوانيد هزينه پياده سازي ايده خود را تخمين بزنيد و سرمايه مورد نياز آن را فراهم كنيد. در اين صورت ممكن است به يك منبع تأمين اعتبار احتياج پيدا كنيد. به همين منظور مي توانيد يك وام تجاري دريافت نماييد و يا براي ايده كسب و كار خود به دنبال سرمايه گذاران مالي باشيد. همچنين بايد بتوانيد پتانسيل درآمدي ايده كسب و كارتان را نيز تخمين بزنيد. شايان ذكر است براي موفقيت در يك كسب و كار، تامين شكاف مالي بين روند شروع و سودآوري از اهميت ويژه اي برخوردار است.

آيا مكاني كه براي راه اندازي ايده كسب و كار خود در نظر گرفته ايد به شغل مورد نظر شما نياز دارد؟

نيازهاي مكان تجاري خود را ارزيابي كنيد. براي برخي از انواع مشاغل، ممكن است موقعيت تجاري چندان مهم نباشد. به عنوان مثال اگر خدمات خاصي را به شركت هاي ديگر ارائه مي دهيد، ممكن است بتوانيد از هرجاي ديگر اين كار را انجام دهيد. اما بيشتر رستوران ها يا فروشگاه هاي خرده فروشي به شدت به دسترسي آسان و ديد مشتري نياز دارند.

آيا راه اندازي ايده كسب و كار شما مطابق با قوانين و مقررات كشور است؟

يك اقدام ضروري ديگر بررسي مجوزهاي لازم از سوي دولت جهت راه اندازي ايده كسب و كار است. اين منبع اطلاعاتي را مي توانيد از طريق دستگاه هاي مختلف دولتي تهيه نماييد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 40
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 888
  • بازدید سال : 1727
  • بازدید کلی : 47737
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی