loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 232
11 زمان : 1399:2

ارز ديجيتال

رونق كسب‌وكارهاي اينترنتي و گسترش روزافزون شبكه‌هاي اجتماعي سبب شده كه هر از چند گاهي اصطلاحات جديد با تبليغات فراوان پيدا شوند. ارز ديجيتال كه بيشتر در بين مردم با بيت كويين شناخته مي‌شود، يكي از همين موارد است كه اين روزها باب شده و عنوان مي‌شود كه با توجه به قيمت بالا و رو به رشد ارز در كشور شغلي پردرآمد و زود بازده است. اما به راستي منظور از ارز ديجيتال چيست و انواع آن كدام هستند و چگونه در ايران كار مي‌كند؟ براي يافتن جواب اين سوالات ادامه مطلب را از دست ندهيد.

همچنان با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه باشيد.

ارز ديجيتال چيست؟

ارز ديجيتال كه با نام‌هاي ارز رمزنگاري‌شده، ارز مجازي و يا كريپتوكارنسي (Cryptocurrency) نيز مشهور است، در واقع همان پول مجازي و اينترنتي بوده كه تمام خصوصيات پول واقعي را به جز فيزيكي و قابل مشاهده بودن دارد و توسط تكنولوژي كريپتوگرافي رمزگذاري مي‌شوند تا تراكنش‌هاي صورت گرفته از امنيت كافي برخوردار باشد.

كاربرد ارز ديجيتال دقيقا مشابه ارز واقعي بوده و مي‌توان با شيوه‌هاي مخصوص به خود با ارز ديجيتال خريد و فروش، تبادل ارزي، تراكنش و امثال اين را انجام داد.

كاركرد ارز ديجيتال به صورت همتا به همتا بوده و هيچ واسطه‌اي وجود ندارد و تنها تبادلات بر روي يك شبكه مركزي غيرمتمركز كه به بلاكچين معروف است، بايد انجام شود‌. به معناي ديگر ارز ديجيتال توسط خود كاربران اداره شده و حق دستكاري و هر گونه عمليات ديگر با توافق طرفين صورت مي‌گيرد.

انواع ارز ديجيتال

ارزهاي ديجيتال اين روزها تنوع زيادي پيدا كرده‌اند و كشورهاي مختلف از جمله ايران در پي افتتاح ارز ديجيتال خود هستند. به طوري كه در سايت coinmarketcap (مرجع دريافت اطلاعات ارزي) بيش از ۱۵۰۰ ارز ديجيتال وجود دارد. در ادامه مهم‌ترين و معتبرترين ارزهاي ديجيتال مختصرا معرفي شده‌‌اند.

۱۴ ارز ديجيتال معروف و معتبر

۱. بيت كوين (BTC)

بيت كوين (Bitcoin) را بايد پرچدار ارزهاي ديجيتال ناميد. طلاي ديجيتال كه با ورود خود در سال ۲۰۰۹ و پيشرفت روزافزون تا سال ۲۰۱۷ تحولي بزرگ در اين عرصه به وجود آورد به طوري كه ارزهاي ديگر را بر مبناي آن ارزيابي مي‌كنند و نيز ارزهاي ديجيتال نويني بر پايه آن ساخته مي‌شود كه به فورك كوين يا انشعابات كوين مشهور هستند.

براي وارد شدن به بازار بيت كوين نيازي به سرمايه نيست و هر شخص تنها با داشتن يك كامپيوتر قادر به خريد و فروش بيت كوين است.

ارز ديجيتال

۲. اتريوم (ETC)

اتريوم (Ethereum) رقيب جدي بيت كويين كه دومين ارز ديجيتال پرطرفدار و محبوب در دنيا است. شبكه‌اي در جهت توسعه و ايجاد اپليكيشن‌ها كه ارز استخراج شده از آن‌ها، توسط كاربران به اتر (Ether) ناميده مي‌شود.‌

از سال ۲۰۱۶ به بعد اتريوم به دو دسته اتريوم كلاسيك (ETC) و اتريوم ETH تقسيم شد.

۳. كش (BCH)

بيت كوين كش (Bitcoin Cash) يكي از فورك‌هاي بيت كوين است كه از روي آن با ساختار و قوانين جديدي پديد آمد.

۴. پيركوين (Perecoin)

از قديمي‌ترين ارزهاي ديجيتال كه با هدف صرفه‌جويي در انرژي توسط گروهي با نام مستعار “sunny king” به همراه پرايم كوين در سال ۲۰۱۲ وارد بازار شد. پيركوين نيز بر پايه بلاكچين و ساختاري مشابه بيت‌ كوين دارد.

۵. ريپل (XRP)

ريپل يكي ديگر از ارزهاي ديجيتال قدرتمند كه تا رتبه دوم ارزهاي پرطرفدار صعود كرده است اما چندي بعد تنزل پيدا كرد. ريپل شبكه‌اي متمركز براي بانك‌ها به منظور انتقال پول است. در فرايند انتقال پول ابتدا به توكن (XRP) كه همان ارز ديجيتال است، مبدل گشته و در بانك مقصد به صورت پول در مي‌آيد.

۶. تتر ( Tether)

اين ارز كه با نماد (USDT) و سكه پايدار شناخته مي‌شود. تتر از دلار آمريكا پشتيباني كرده و به صورت همتا به همتا بدون هيچ محدوديتي انجام مي‌شود.

۷. زي كش (Zcach)

از مهم‌ترين و امن‌ترين ارزهاي ديجيتال در جهان است كه مانند بيت كوين و اتريوم بر پايه بلاك چين بوده و اوپن سورس است. زي كش را به خاطر امنيت بالاي آن مي‌شناسند.

۸. دش (Dash)

ارز دش در سال ۲۰۱۴ در ابتدا با نام Xcoin عرضه شد ولي چندي بعد Darkcoin و امروزه دش ناميده مي‌شود. اين ارز نيز فورك بيت كوين بوده اما سرعت و حفظ حريم شخصي پايين‌تر از آن دارد.

۹. لايت كوين (LTC)

عملكردي مشابه بيت كوين داشته و به برادر كوچكتر آن و به نقره ديجيتال معروف است. ارزي همتا به همتا كه در سال ۲۰۱۱ به وجود آمد و از سرعت تراكنش بالاتري نسبت به بيت كوين برخوردار است اما محدوديت عرضه داشته و در حدود ۸۴ ميليون توكن است.

ارز ديجيتال

۱۰. ارز EOS

اين نوع ارز مشابه اتريوم و در اصل جهت رقابت با آن وارد بازار شد. پلتفرم بلاكچيني كه شبكه‌اي با سرعت بالاتر از اتريوم براي پشتيباني از اينترنت اشيا (IOT) به وجود مي‌آورد. EOS توسطDan Larimer در يك ICO به بازار ارزهاي ديجيتال وارد شده است قدرت پشتيباني از ۵۰ هزار تراكنش در هر ثانيه را دارد.

۱۱. كاردانو (ADA)

يكي ديگر از پلتفرم‌هاي مشابه اتروم كه با هدف دريافت و ارسال پول توسط چارلز هاپكينسون (موسس اتروم) در سال ۲۰۱۵ به وجود آمده و حدود ۹۵ درصد از شركت‌هاي ژاپني از آن پشتباني مي‌كنند از اين رو به اتريوم ژاپن مشهور است.

۱۲. استلار ( XLM)

يكي ديگر از ارزهاي معتبر و موفق بوده به طوري كه در سال ۲۰۱۷ رشد چشمگير ۲۹۰۰۰ درصدي را داشته است. استلار پس از اختلاف نظر دو تن از موسسان ريپل با ديگر اعضا، به وجود آمد كه برخلاف ريپل اوپن سورس بوده اما مشابه آن براي تراكنش‌هاس سريع و انتقال پول است.

۱۳. ارز NEO

اين پلتفرم تا حدود زيادي شبيه اتروم بوده و پلتفرم شبكه‌اي جهت انتقال و توسعه قراردادهاي هوشمند است كه به گفته كارشناسان حوزه بلاكچين، در آينده و بر اقتصاد نوين و هوشمند بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

۱۴. آيوتا (IOTA)

آيوتا در واقع يك دفتر توزيع عمومي يا public distributed ledger بوده كه هر تراكنش‌ اتفاق افتاده در شبكه خود را به اسم Tangle در ساختار جديدي به نام (Directed Acyclic Graph) كه اختصارا DAG گفته مي‌شود، نگهداري كرده و با حذف انرژي براي استخراج، كارمزد را به صفر رسانده است.

ارز ديجيتال

مزاياي ارز ديجيتال

۱. حذف واسطه‌ها و دلالان در معاملات ارزي

۲. پنهان كردن هويت اشخاص طرف معامله

۳. كارمزد كم و در حد صفر تراكنش‌ها

۴. سرعت بالاي تراكنش

۵. انتشار ارز بدون پشتوانه مالي

۶.امنيت بالاي ارز

۷. غيرقابل هك بودن ارز

۸. امكان انتقال پول به بانك‌ها بدون درنظر گرفتن قوانين كشورها

معايب ارز ديجيتال

۱. غير قابل برگشت بودن تراكنش

۲. عدم امكان پيگيري

۳. نوسانات زياد قيمت‌ها

۴. امكان هك شدن صرافي‌ها و درگا‌ه‌هاي پرداخت

۵. ريسك از دست دادن پول

سخن آخر

بنا بر آنچه گفته شد انواع ارز ديجيتال به منظور تبالات و انتقال ارز با تمام مزيت‌هاي ارز واقعي و كاغذي ايجاد شد كه بسياري از معايب پول سنتي را مانند واسطه‌هاي نظير بانك را از بين برد. البته مشكلات و ريسك‌هاي نيز در ارزهاي ديجيتال هنوز وجود دارد كه به حل شدن آن‌ها در آينده بسيار اميدوار هستند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 59
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 907
  • بازدید سال : 1746
  • بازدید کلی : 47756
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی