loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 202
11 زمان : 1399:2

ارزهاي جهان

همانطور كه مي دانيد برخي از كشورهاي جهان، داراي ارزهاي قدرتمندي هستند به گونه اي كه حتي توانسته اند كشورهاي ديگر را نيز به استفاده از آن متقاعد كنند. در واقع كشورهايي كه داراي قابل‌اعتمادترين اقتصاد هستند تمايل دارند يك سيستم پولي قوي نيز داشته باشند. اما سوالي كه در اينجا مطرح مي شود اين است كه به نظر شما، قدرتمندترين ارزهاي جهان كدام اند؟ شايد بسياري از مردم آمريكا بر اين باورند كه دلار آمريكا قدرتمند ترين ارز در جهان است، يورو نيز يكي ديگر از قوي ‌ترين نرخ ‌هاي ارز در جهان مي باشد. ولي نوسانات زياد آن نشان مي‌دهد كه اين ارز ناپايدار است. برخي ديگر از مردم جهان نيز پوند را به عنوان قوي ترين ارز جهاني مي شناسند اما جالب است بدانيد بر خلاف تصور بيشتر مردم جهان هيچ كدام از اين ارزها به قدرتمندي ارزهاي جهاني برخي از كشورهاي حاشيه خليج فارس نيست. در اين مقاله با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه باشيد تا مروري بر قدرتمندترين ارزهاي جهان در سال ۲۰۱۹ داشته باشيم.

  • دينار كويت

  • ۱ دينار كويت = ۳٫۲۹ دلار آمريكا

    ارزهاي جهان

    كويت بالاترين نرخ ارز جهان را در برابر دلار آمريكا داراست. كويت يك كشور كوچك عربي با ثروتي بسيار زياد است كه توسط عربستان‌سعودي و عراق محدود شده ‌است. ارزش بالاي دينار كويت به دليل صادرات بالاي كالاهاي نفتي مهم به بازار جهاني و انباشت سرمايه زياد توضيح داده شده است، تا جايي كه هر دينار كويت بيش از ۳.۲۹ دلار ارزش دارد. همچنين چندين سال است كه كويت توانسته است ثبات ارز خود را به عنوان ارزشمندترين پول جهان حفظ كند. البته اين مسئله براي كويت چندان غير ممكن نيست چرا كه اين كشور توليدكننده اصلي و صادركننده نفت در جهان است و اين ويژگي به همراه مديريت مناسب اقتصادي اش، توانسته است آن را ارتقا دهد. در واقع دولت كويت با نفت فراوان و از طريق مديريت زيركانه منابع طبيعي خود توانسته است اقتصاد كشورش را با نرخ رشد ثابت حفظ كند.

    • دينار بحرين

    ۱ دينار بحرين = ۲٫۶۵ دلار آمريكا

    ارزهاي جهان

    دينار بحرين دومين ارز با ارزش جهان است. همانند كويت، بحرين نيز يكي ديگر از كشورهاي كوچك خاورميانه در نزديكي ساحل غربي خليج ‌فارس است و دينار به عنوان واحد پولي پايه در اين كشور مي باشد. بحرين كه يكي ديگر از كشورهاي تاثيرگذار توليد نفت است، از تخصيص منابع طبيعي خود براي تقويت اقتصاد خود استفاده كرده‌ است. در نتيجه، ارز بحرين نيز توانسته است به طور كامل با سيستم پولي جهان مطابقت پبدا كند و به عنوان دومين ارز رايج در جهان شناخته شود و دليل آن نيز حضور نفت به مقادير بسيار زياد در اين كشور است. بر خلاف برخي كشورهاي غني از نفت ، بحرين تمام پتانسيل‌هاي لازم براي استخراج و پالايش نفت عظيم خود را دارد و اين كشور با كمك صنعت پالايش پيشرفته خود، به هيچ حمايت خارجي نياز ندارد تا نفت گسترده خود را پس از استخراج پالايش كند. علاوه بر نفت گفته مي‌شود كه دولت بحرين يك سياست ارز خارجي عالي نيز اتخاذ كرده است كه به طور مداوم واحد پول كشور را تقويت مي كند. همچنين جالب است بدانيد كه نرخ ارز در بحرين در برابر دلار آمريكا ۱۴ سال است كه ثابت مانده است.

    • ريال عمان

    ۱ ريال عمان = ۲٫۶ دلار آمريكا

    ارزهاي جهان

    عمان كشوري در همسايگي عربستان و يمن است كه به خاطر موقعيت استراتژيك آن داراي يك اقتصاد توسعه ‌يافته و كيفيت زندگي بالا است. عمان نيز يكي از ثروتمندترين كشورهاي جهان به دليل حضور ذخاير نفتي است. ريال عمان سومين ارز با ارزش در جهان محسوب مي‌شود، علاوه بر اين عمان به عنوان يك منطقه عربي از ساحل جنوب شرقي شبه‌ جزيره عربي عبور مي‌كند و براي تعداد زيادي از فعاليت‌ها از جمله صادرات گسترده مواد معدني نظير سنگ آهك، گاز طبيعي، آزبست، و مس بسيار مهم است. همانند بحرين، عمان از سياست موثر خود براي تثبيت اقتصاد خود و تقويت ارزش ارز استفاده كرده‌ است.

    • دينار اردن

    ۱ دينار اردن =۱٫۴۱ دلار آمريكا

    ارزهاي جهان

    براي تشخيص آسان، دينار اردني با كد JOD نمايش داده مي‌شود. با توجه به نزديكي جغرافيايي اردن به قاره اروپا، دينار اردني اغلب با يورو ، واحد پولي پايه اروپا مقايسه مي‌شود. توضيح ارزش بالاي دينار اردن دشوار است چرا كه اين كشور از نظر اقتصادي توسعه ‌نيافته است و حتي فاقد منابع ضروري مانند نفت است.

    • پوند انگليس

    ۱ پوند انگليس = ۱٫۲۹ دلار آمريكا

    ارزهاي جهان

    پوند، واحد پول رسمي انگليس است، اين ارز به طور رسمي به عنوان پوند استرلينگ شناخته مي‌شود، تا ۷۸۰ سال، اين واحد، موضع خود را به عنوان يكي از مهم‌ترين ارزهاي جهاني، به ويژه در روابط تجاري حفظ كرده‌ است. پوند استرلينگ در جهان به ارزش ۱.۲۹ دلار آمريكا است. بيشتر مردم فكر مي‌كنند كه پوند انگليس قوي‌ترين ارز دنياست اما با توجه به مطالب اين مقاله ديده شد كه رتبه ۵ ام را در ميان ارزهاي جهاني كسب كرده است.

    • دلار جزاير كايمن

    ۱ دلار جزاير كايمن = ۱٫۲ دلار آمريكا

    ارزهاي جهان

    دلار جزاير كايمن، پول ارزشمند ديگري است كه به عنوان واحد پولي پايه جزاير كايمن محسوب مي شود. دلار جزاير كايمن علي‌رغم اينكه يك ارز معروفي نيست، اما توانسته است يكي از ارزشمندترين ارزهاي جهاني باشد. مسلما مشاهده نام اين كشور در چنين جايگاهي شما را متعجب كرده است، بايد گفت اين جزيره به لطف سياست‌هاي مالياتي مناسب خود و نيز با در اختيار داشتن صدها بانك, صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري و شركت‌هاي بيمه توانسته است سرمايه خارجي زيادي را جذب كند و به دليل ورود مقادير عظيم ارز خارجي، ارزش دلار اين جزيره بالا است علاوه بر اين واحد پول قوي جزاير كايمن در نتيجه تجارت در مقياس بزرگ با كشتي‌ هاي بزرگ باري، كشتي هاي مسافرتي و كشتي هاي حمل كننده گاز و نفت است.

    • يورو

    ۱ يورو = ۱٫۱۳ دلار آمريكا

    ارزهاي جهان

    واحد پول يورو در چند سال گذشته تقويت شده ‌است به طوري كه توانسته است در فهرست قدرتمند ترين ارزهاي جهاني ارتقا پيدا كند ، علاوه بر اين، يورو دومين واحد ذخيره ارزي جهان است كه ۲۲.۲ % كل پس‌انداز دنيا را در بر مي‌گيرد (دلار آمريكا ۶۲.۳ درصد دارد). يورو يك ارز قدرتمند است كه اين قدرت نه تنها براي تاثير گذاري در تجارت جهاني بلكه به خاطر پول رايج كشورهاي حوزه يورو مي باشد.اين كشورها شامل بلژيك, قبرس, اتريش, آلمان, فرانسه, فنلاند, ايرلند, فنلاند, استوني, ايتاليا, لتوني, يونان, ليتواني, پرتغال, اسلواكي, اسلوني, اسپانيا, پرتغال و لوكزامبورگ مي شود.

    • فرانك سوئيس

    ۱ فرانك سوئيس = ۱٫۰۴ دلار آمريكا

    ارزهاي جهان

    سوئيس يكي از ثروتمندترين و پايدارترين كشورهاي جهان است كه سيستم بانكي اش به خاطر ” محرمانه بودن بانك ” مشهور است. علاوه بر اين كالاهاي با تكنولوژي بالاي اين كشور در سراسر جهان معروف هستند. فرانك سوئيس اگر چه به اندازه يورو اروپا ارزش ندارد اما بدون شك يكي از قوي‌ ترين ارزهاي جهاني است كه معمولاً با دلار آمريكا و يورو به كار مي‌رود. برخي از اقتصاددانان ادعا مي‌كنند كه فرانك سوئيس در طول سال‌ها به خاطر سيستم بانكي مرموزي كه توسط دولت سوئيس اتخاذ شده ‌است توانسته است رشد سريعي را تجربه كند. در حال حاضر، فرانك سوئيس نسبتاً برابر و يا حتي بهتر از دلار آمريكا عمل مي كند.

    • دلارآمريكا

    ارزهاي جهان

    به خاطر رهبري اقتصاد جهاني آمريكا ، واحد پولي آن به عنوان ” ارز ذخيره جهاني ” در نظر گرفته شده است . به عبارت ديگر, مي‌توانيد در هر جايي از جهان پرداخت ‌هاي دلاري انجام دهيد. بنابراين مهم‌ترين ارز فعلي جهان دلار آمريكا است كه حتي با وجود تلاش كشورهاي مختلف براي كاهش سلطه آن بر اقتصادهايشان، هنوز هم نقش تعيين كننده ‌اي را در جهان ايفا مي كند.

    • دلار كانادا

    ۱ دلار كانادا = ۰٫۷۵ دلار آمريكا

    ارزهاي جهان

    قيمت دلار كانادا در چند سال گذشته كاهش داشته و به دليل كاهش بهاي نفت و ركود به وجود آمده در بازار مسكن اين كشور، در حال حاضر اين ارز ، دهمين جايگاه را در ميان ارزهاي قدرتمند جهاني و پنجمين سهم را از ذخاير ارزي بانك ‌هاي مركزي جهان دارد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 1787
  • بازدید کلی : 47797
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی