loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 227
11 زمان : 1399:2

برندينگ حلال

آيا تابحال با محصولاتي كه واژه حلال روي آنها ثبت شده است مواجه شده ايد؟ آيا مي دانيد كه برند حلال روي كدام محصولات درج مي شود و چه تفاوتي با ديگر محصولات موجود در بازار دارد؟ چرا رستوران هاي خارجي و شركت هاي غير مسلمان، برندينگ حلال را دريافت مي كنند؟

با توجه به رشد تجارت جهاني و رقابت بين المللي بين سرمايه گذاران مختلف در سراسر دنيا، هر يك از سرمايه گذاران در تلاش هستند تا گوي رقابت را از ديگر همكاران خود بربايند و مشترياني را جذب كنند كه شايد ديگر رقباي آن ها نسبت به آن افراد بي اهميت باشند.

همچنان با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه باشيد.

برندينگ حلال در كشورهاي غير مسلمان

يكي از مواردي كه در بازاريابي و تجارت جهاني، حائز اهميت است، برندينگ حلال است كه امتياز آن به راحتي به دست نمي آيد. اما چرا برند حلال در كشورهايي كه پيرو اسلام نيستند؟ پاسخ تا حدي مشخص است.

شكي نيست كه همه شركت هاي بزرگ يا كليه اشخاص حقوقي كه خواهان موفقيت در صحنه تجارت جهاني هستند، سعي مي كنند محصولات و خدمات خود را بين المللي كنند. بنابراين، با وجود اينكه مسلمانان حدود ۲۰ درصد از جمعيت دنيا را تشكيل مي دهند، يكي از اهداف تجار و صاحبان سرمايه هستند.

برندينگ حلال

برندينگ حلال در رستوران ها

البته كسب برند حلال هميشه توجيه اقتصادي ندارد و بيشتر اوقات فقط براي حفظ اعتبار رستوران يا فروشگاه دريافت مي شود تا بتواند عنوان بين المللي را كسب كند.

براي مثال، رستوران هايي مانند مك دونالد، تا چند سال پيش مشتسريان مسلمان خود را از دست مي‌داد و اين نوعي عقب ماندگي در مقابل ديگر رقيبان او به حساب مي آمد. بنابراين، تصميم گرفت بخشي ديگر از مشتريان را به رستوران و غذاهاي معروف خود جذب كند كه تابحال، امكان عرضه خدمات به آن ها وجود نداشت.

او براي اين كار، توجيه مالي نداشت. يعني حتي بيشتر از درآمدي كه مي توانست از مشتريان مسلمان خود دريافت كند، براي كسب برند حلال هزينه كرد.بدون شك، او نيازي به درآمدي كه از غذاهاي مسلمانان دريافت مي كند، نداشت. اما در بازار رقابتي امروز، حتي فراهم كردن امكانات براي يك نفر نيز امتياز محسوب مي شود.

برندينگ حلال

رستوران مك دونالد با مواد غذايي و پخت حلال

پس مك دونالد و بسياري از برندهاي معروف خارجي، اين موضوع را درك كردند. با كسب امتياز حلال، اعتبار شركت ها و خدمات بين المللي، بيشتر شده و آن ها بدين وسيله توانستند ادعا كنند كه جهاني و بين المللي خدمات رساني مي كنند.

علاوه بر تامين اعتبار شركت ها و خدماتي كه عرضه مي كنند و براي صاحبان سرمايه و كسب و كارها اهميت دارد، مشتريان نيز ميتوانند از امتياز برنديگ حلال استفاده كنند و كيفيت محصولات عرضه شده را با استفاده از اين برند تشخيص دهند.

شايد بسياري از ما تصور مي كنيم كه برند حلال تنها براي ذبح اسلامي به كار مي رود؛ اما اين طور نيست و حتي بسياري از مواد غذايي، لوازم آرايشي و بهداشتي، پوشاك و … مي توانند برند حلال را با رعايت قوانيني كه براي دريافت آن وضع شده است، كسب كنند.

برندينگ حلال

عرضه گوشت حلال در فروشگاه هاي خارج از كشور

حتي شركت هايي در دنيا وجود دارند كه تعهدشان بر توليد داروي حلال است. يكي از اين شركتها، داروسازي ايراني شفا است كه با بهره گيري از متدهاي غربي اما با استانداردهاي اسلامي اقدام به توليد داروهاي حلال كرده و در ميان همكاران خود، امتياز بالايي بدست آورده است.

اينكه رستوران يا شركتي برند حلال را روي محصولات خود درج مي كند، نه تنها براي مسلمانان، بلكه براي همه كساني كه به كيفيت محصولات اهميت مي دهند، بسيار مهم است. پيروان اديان ديگر، شايد ندانند كه معني دقيق كلمه حلال چيست، اما وقتي اين برچسب را روي اجناس مي بينند، متوجه مي شوند كه كيفيت محصولات و نحوه ساخت و توليد آن ها بي نقص است و با استانداردهاي اسلامي توليد شده است.

به اين ترتيب، تقاضا براي كالاي مورد نظر حتي از سمت غير مسلمانان نيز افزايش مي يابد. در واقع، اين امتيازي است كه شايد به صورت بالفعل، سود چنداني ندارد و شايد هزينه اي سرسام آور هم داشته باشد. اما با گذشت زمان، برند حلال به عنوان مهر تاييدي است كه روي اجناس شركت ها قرار مي گيرد و آن ها را در ميان همكاران و هم صنفان، متمايز مي كند.

اما در اينجا سوالي بي پاسخ براي مسلمانان پيش مي آيد كه از كجا بدانيم محصولاتي كه برچسب حلال دارند،واقعا به برند حلال معتقد هستند و مي توان به آن ها اعتماد كرد؟

سوال مطرح شده از سمت بسياري از مسلماناني كه براي خريد اجناس در خارج از كشور با اين برچسب روبرو مي شوند، به وفور پرسيده مي شود. به راستي چه كسي روي اين مسئله نظارت دارد؟ مسلمانان يا غير مسلمانان؟

در جواب اين پرسش بايد بگوييم كه مسلمانان طبق اصل صداقت به اين برچسب اعتماد مي كنند و حتي اگر صاحب سرمايه كه محصول حلال را توليد كرده است، مسلمان نباشد و تعهد ديني نداشته باشد نيز موظف است تا استانداردهاي ذكر شده براي دريافت امتياز را رعايت كند. بدون شك، هيچ تاجري براي امتيازي هزينه نمي كند كه بخواهد آن را ناديده بگيرد.

اگر برند حلال روي محصولات شركتي ديده شد، با تكيه بر اصل اعتماد، مشتري آن را حلال مي پندارد و صاحب سرمايه، سعي مي كند اين اعتماد را به خوبي پاسخ دهد تا بتواند مشتريان خاص خود را نگاه دارد و وفاداري آن ها را جلب كند.

پس شك نكنيد امتيازي كه تا اين حد بين المللي و شايع است، امكان خطا ندارد و جزئي ترين قوانين آن بايد در مراكز رعايت شود. چرا كه دين و تعهدات ديني چيزي نيست كه بخواهيم آن را بازيچه دست ديگران قرار دهيم و با اعتمادي بچگانه، هر چه را كه با نام حلال به دستمان دادند، بپذيريم.

بنابراين بازاريابي اسلامي در جهان امروز، نقش مهمي را ايفا مي كند و به نوعي جزو عوامل تغيير دهنده رتبه و جايگاه شركت ها در صحنه جهاني است. علاوه بر اين، با گسترش برندينگ حلال در جهان، احترامي كه مسلمانان از ديگر كشورها دريافت مي كنند، بيشتر شده و افراد و شركت هاي بيشتري محصولات حلال را به رسميت مي شناسند.

به اين ترتيب، اين برچسب، حلقه اعتمادي ميان فروشنده و خريدار ايجاد مي كند و فرهنگ حلال را در ميان جهانيان به خوبي گسترش مي دهد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 855
  • بازدید سال : 1694
  • بازدید کلی : 47704
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی