loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 222
11 زمان : 1399:2

غرفه داران

اقدامات مشروحه زير را انجام دهيد تا بازدهي سفر خود را به حداكثر رسانيد :

۱ ) قبل از سفر :

* پيش ثبت نام آنلاين بازديد از نمايشگاه را انجام دهيد و كد رهگيري آن را پرينت كنيد . با اين روش به عنوان يك بازديد كننده VIP ديگر مجبور نخواهيد بود تا در صف طولاني ثبت نام فيزيكي در محل نمايشگاه معطل شويد .

* فهرست مشخصات غرفه داران را برسي كنيد و غرفه داراني كه كالا يا خدمات مد نظر شما عرضه مي كنند ( يا به هر ديلي علاقه مند به بازديد از غرفه آن ها هستيد ) را براي خود مشخص كنيد .

* با برقراري ارتباط قبلي با تامين كنندگان ، يك قدم جلوتر از ديگران خواهيد بود . همچنين از آن جا كه غرفه داران قبلا نسبت به شما و خواسته هاي شما شما آشنايي پيدا كرده اند ، براي پذيرايي و ارائه خدمات مطلوب به شما اهميت بيشتري قائل خواهند شد .

* نقشه محل برگزاري نمايشگاه را دريافت و بررسي كنيد.

* اگر قصد شركت در نمايشگاهي داريد كه در سرزمين اصلي چين برگزار مي شود ( مانند كانتون فير ) قبل از ترك كشور ، يك اين نام مجاز نمي باشد قابل استفاده در كشور چين را شناسايي و نصب كنيد . تمام برنامه هاي گوگل ، فيس بوك ، اينستاگرام ، توييتر ، يوتيوب و بسياري از سايت هاي خبري بين المللي در كشور چين فيلتر هستند و دسترسي به آن ها بسيار دشوار است . البته ممكن است اين شرايط تغيير كند اما در حال حاضر اين سرويس ها فيلتر هستند ( برخي هتل هاي پنج ستاره ممكن است براي اينترنت خود وي پي ان فعال داشته باشند اما خيلي روي آن حساب نكنيد ) .

* ملزومات روزانه مورد نياز خود در طول روزها و ساعات بازديد از نمايشگاه را براي خود مشخص كنيد .

ملزومات پيشنهادي :

تلفن همراه هوشمند و پاور بانك و شارژر آن .

كارت ويزيت .

دفتر ياداشت .

خودكار .

چمدان چرخ دار جهت حمل كاتالوگ ها و نمونه كالا ها .

* چند برنامه فرعي را نيز براي سفر خود تعريف كنيد ( مانند بازديد از نمايشگاه هاي هم زمان يا بازديد از كارخانه ها )

غرفه داران

۲ ) حين بازديد از نمايشگاه :

* اول وقت در نمايشگاه حضور پيدا كنيد . در اين زمان خريداران كمتري در غرفه ها حضور دارند و غرفه داران توجه بيشتري به شما خواهند كرد .

* قبل از صرف وقت براي مذاكره با غرفه داران ، مطمئن شويد كه آن ها كالا يا خدمات مورد نياز شما را تامين مي كنند . اين كار را مي توانيد با يك سوال ساده و سريع انجام دهيد . اگر جواب منفي بود ، وقت خود را تلف نكنيد .

* حتي المقدور با بلند پايه ترين فرد حاضر در غرفه صحبت كنيد ، چرا كه آن ها قدرت تصميصم گيري بالاتري دارند .

* نهار خود را خيلي زود يا خيلي دير ميل كنيد تا با صف هاي طولاني مواجه نشويد .

* در نمايشگاه ، تامين كننده هاي بسياري زيادي را ملاقات خواهيد كرد و امكان به خاطر سپردن همه آن ها وجود نخواهد داشت . بنابراين :

  • نكات مهم مورد نظر خود مانند نوع كالا يا خدمات ، بازار صادراتي ، قيمت ، نام و سمت شخصي كه با وي صحبت كرديد و قدم هاي بعدي را ياداشت فرماييد .
  • اطلاعات را طبقه بندي كنيد . روش پيشنهادي ما تركيبي از نوت برداري سنتي و استفاده از امكانات گوشي هاي هوشمند است . زماني كه تامين كننده مناسبي را ملاقات كرديد ابتدا نام و سمت وي را سوال كرده و كارت وي را در يك برگ از دفترچه خود منگنه كنيد ( به ياد داشته باشيد ، نام شخصي كه با شما صحبت كرده است ممكن است با نام مندرج بر روي كارت ويزيتي كه به شما مي دهند ، يكسان نباشد ) .
  • شماره غرفه را نيز ياداشت فرماييد تا در صورت نياز به مراجعه مجدد به غرفه ، با مشكل مواجه نشويد . در غير اين صورت با توجه به گستردگي فضا ، پيدا كردن مجدد غرفه ها دشوار خواهد بود .
  • قبل از ترك غرفه از تابلوي تامين كننده در مقابل غرفه و كالا هاي وي عكس بگيريد تا در صورتي كه تصميم به مراجعه مجدد يا پي گيري موضوع را داشتيد ، به راحتي بتوانيد غرفه مورد نظر خود را بيابيد .

* فكر كنيد كه به يك مصاحبه استخدامي مي رويد . همان طور كه يك مدير اداري ، متقاضيان شغل را ارزيابي مي كند ، تامين كنندگان نيز خريداران بالقوه را ارزيابي و حتي درجه بندي مي كنند .

همچنان با شركت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخيص كالا ، واردات كالا از چين ، واردات كالا از دبي و حمل هوايي و حمل دريايي كالا همراه باشيد.

اما شما چطور مي توانيد به عنوان ” خريدار درجه يك ” شناخته شويد :

  • براي ايجاد حس اوليه خوب و جلب توجه تامين كننده ، بايد خود را جاي وي بگذاريد . تامين كنندگان عاشق اين هستند كه سفارش بزرگ يا مستمر دريافت كنند .
  • نكات مهمي كه بايد به آن ها اشاره كنيد : سابقه شما در عرصه كسب و كار ، توانايي خريد و پتانسيل رشد شما . مانند يك مصاحبه كاري ، نكات قوت خود را پر رنگ كنيد تا توجه آن ها را جلب كنيد .
  • ارزش يك تصوير بيشتر از هزار كلمه است. عكس كالاي مورد نياز خود را در تلفن همراه خود داشته باشيد تا به تامين كنندگان نشان دهيد . با اين كار احتمال سوء تفاهم را كاهش مي دهيد .
  • اگر بتوانيد علاوه بر خريد يا فروش ، ارزش افزوده ديگري نيز ايجاد كنيد ، تاثير مثبتي روي احساس آن ها نسبت به شما ايجاد خواهد شد . فكر كنيد كه به جز خريد يا فروش كالا يا خدمات ، چه سودي براي آن ها در همكاري با شما وجود دارد ؟ به صحبت هاي آن ها گوش كنيد و نيازي را بيابيد كه شما مي توانيد آن را برطرف كنيد . به عنوان مثال ، اين كه به چه بازارهايي صادرات دارند . شايد آن ها علاقه مند هستند تا وارد بازار شما شوند . به عنوان مثال برخي از توليد كنندگان قصد ورود به بازار هاي آنلاين مانند آمازون ، دي اچ گيت و …… را دارند كه شايد شما بتوانيد به آن ها در اين زمينه كمك كنيد . در اين صورت آن ها مايل خواهند بود تا قيمت مناسب تري به شما ارائه دهند .

غرفه داران

* شش سوال مهم از تامين كنندگان :

۱ ) آيا شما كالا يا خدمات ………… را عرضه مي كنيد ؟ اگر جواب مثبت بود ، ادامه دهيد در غير اين صورت غرفه را ترك كنيد.

۲ ) آيا خود توليد كننده كالا يا ارائه كننده خدمات هستيد يا واسطه ؟

۳ ) به كدام كشورها صادات داريد ؟ اين روش را تست كشوري مي نامند . اگر به دنبال كالاي لوكس و با كيفيت هستيد و مقصد صادراتي اصلي آن كارخانه ، آفريقا و خاورميانه است مراقب باشيد. غالبا كالاي چنين تامين كننده اي ، بي كيفيت خواهد بود. آنها ادعا خواهند كرد كه مي توانند كالاي با كيفيت بالاتر نيز بسازند ، اما ريسك چنين كاري بالا خواهد بود زيرا زنجيره تامين آن ها براي كالاي با سطح استاندارد پايين طراحي شده است ، مواد اوليه بي كيفيت ، روش توليدي غير استادارد ، بسته بندي غير جذاب و . . . .

۴ ) در توليد كالا يا ارائه خدمات ، از چه سيستم كنترل كيفيتي استفاده مي كنيد ؟ بسته به نوع كالا يا خدمات مي توانيد بپرسيد از چه نوع سيستم كنترل كيفيتي استفاده مي كنند . ISO 9001 يكي از متداول ترين ها است. اما آگاه باشيد كه خريد گواهي ISO 9001 در چين متداول است ، پس زياد روي آن حساب نكنيد .

۵ ) آيا مي توانيد محصول خود را با لوگوي شخصي من توليد كنيد يا خدمات خود را بر اساس نيازهاي خاص من سفارشي سازي كنيد ؟ اين موضوع به ويژه براي خريداران داراي برند شخصي از اهميت بالايي برخوردار است . بهتر است اين موضوع در مراحل ابتدايي روشن شود .

۶ ) قيمت كالا يا خدمات شما چقدر است ؟ در اين مرحله قيمت تنها يكي از متغير هاي معادله است و لزوما مهترين آن ها نيست . در نمايشگاه مي توانيد قيمت اوليه را دريافت كنيد و بخواهيد پس از نمايشگاه ، قيمت رسمي از طريق ايميل ارسال شود . اين اطاعات را دفترچه ياداشت خود ثبت كنيد.

سه نكته مهم درباره برقراري ارتباط با غرفه داران چيني :

  • به خاطر داشته باشيد كه انگليسي ، زبان دوم غرفه داران چيني است ، بنابر اين عبارات و كلماتي كه در مكالمه با آن ها استفاده مي كنيد بايد تا حد امكان ساده و متفاوت از عبارات و كلماتي باشند كه در مكالمه با شركت هاي اروپايي از آن ها استفاده مي كنيد .
  • ساده ، آرام و همراه با لبخند صحبت كنيد . زبان بدن يك زبان جهاني است . لبخند زدن صميميت ايجاد مي كند و گارد آن ها را در مقابل شما باز خواهد كرد .
  • قانون ” افراد اندك اساسي و افراد كثير غير اساسي” را به كار بنديد . بسياري از شما با قانون ۸۰/۲۰ آشنا هستيد و يا از آن استفاده مي كنيد . به عنوان مثال ۸۰% درصد توليد ناخالص داخلي توسط ۲۰% اشخاص ايجاد مي شود و يا ۸۰% حجم معاملات يك شركت با ۲۰% از مشتريان انجام مي شود . در مورد منبع يابي نيز۸۰% درصد تامين كننده ها ، تامين كننده مناسب شما نيستند . كار شما اين است كه ۲۰% مناسب را بيابيد و روي آن ها تمركز كنيد زيرا هدف شما اين است كه در زمان محدود ، از حداكثر غرفه هاي مرتبط با كسب و كا ر يا مورد علاقه خود بازديد كنيد . به ياد داشته باشيد نمايشگاه ها بسيار وسيع هستند ( در برخي از نمايشگاه ها ممكن است در روز بيش از ۲۰،۰۰۰ گام برداريد ) . در واقع نمايشگاه يك بازار حضوري است كه مي توان آن را به همايش هاي شبكه سازي Networking شبيه دانست . در چنين همايش هايي شما با همه صحبت نخواهيد كرد . قبل از ورود به غرفه ابتدا ببينيد آيا آن ها متناسب با نياز هاي شما هستند . بر اساس نتيجه بررسي تامين كنندگان در ذهن شما به سه دسته ، بله ، خير ، و شايد تقسيم مي شود .

غرفه داران

پرهيز از اشتباهات متداول

*همانطور كه قبلا ذكر شد نمايشگاه ها بسيار وسيع هستند و گزينه هاي زيادي براي همكاري در اختيار شما است . تا وقتي كه تمام گزينه ها را برسي نكرديد ، تعهدي به كسي ندهيد .

*وقت زيادي صرف تامين كنندگان نا مناسب نكنيد . هر لحظه كه متوجه شديد مناسب نيستند ، از آن ها تشكر كنيد و به مسير خود ادامه دهيد .

*وقت زيادي صرف مذاكره در مورد قيمت نكنيد . اين توصيه چند دليل دارد. معمولا مسئولان فروش به تنهايي اختيار ارائه قيمت رسمي را ندارند و مدير فروش ، رئيس يا مسئول فني نيز بايد تاييد دهد . همچنين آ نها تازه با شما آشنا شده اند و شناخت چنداني از شما ندارند .

اقدامات بعد از نمايشگاه :

* ياد داشت ها و كاتالوگ هاي زيادي جمع آوري كرده ايد . آن ها را به سه دسته به شرح زير تقسيم كنيد :

مناسب : مواردي كه بايد پي گيري شوند .

شايد : اطلاعات تامين كنندگاني كه در حال حاضر نيازي به آنان نداريد ولي شايد زماني به آن ها احتياج پيدا كنيد را آرشيو كنيد.

نامناسب : دور ريختني ها

*ساير اطلاعات جمع آوري شده را مدون و فيلتر كنيد .

* ليستي از تامين كنندگان مناسب ، اطلاعات تماس ، قيمت اوليه و نكات مهم در مورد هريك را تهيه كنيد .

* پي گيري هاي لازم را شروع كنيد ولي توجه داشته باشيد كه موضوعات را پس از گذشت چند روز از از پايان نمايشگاه ، از تامين گنندگان ملاقات شده پيگيري كنيد زيرا تامين كنندگان نيز بازديد كنندگان زيادي را ملاقات كرده اند و ممكن است پس از بازگشت به دفتر خود ، كارهاي زيادي داشته باشند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 864
  • بازدید سال : 1703
  • بازدید کلی : 47713
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی