loading...

شركت سپاهان همراه

خدمات حمل و ترخيص كالا|صادرات و واردات

بازدید : 230
11 زمان : 1399:2

سقف مجاز ورود كالاي همراه

سقف مجاز ورود كالاي همراه مسافر با توجه به نوع كالاي وارد شده محدوديت‌هاي خاص خود را داراست. اين سقف براي كالاهايي مانند طلا، سنگ‌هاي قيمتي تا فرش،گليم و گوشي‌ متفاوت است. در اين مطلب نگاهي داريم به سقف مجاز ورود كالاي همراه مسافر به كشور و كالاهاي مجاز و غيرمجاز را بررسي خواهيم كرد.

نوسانات بازار ارز در انتهاي سال ۹۶ و ابتداي سال جاري باعث شد تا سقف ارز همراه و دريافتي مسافران دچار تغيير شود و گاه در بازارهاي غيررسمي دلار از ۳۷۰۰ تومان تا ۶ يا ۷ هزار تومان افزايش نرخ پيدا كرد. طبق آخرين ابلاغيه خروج ارز، اسناد بانكي و اوراق همراه مسافر مجموعاً تا سقف مبلغ پنج هزار يورو از مرزهاي هوايي و تا سقف دو هزار يورو از ساير مرزها مجاز است. اين محدوديت‌هاي مالي در پي سياست اقتصادي دولت مبتني بر حفظ سرمايه در داخل كشور و جلوگيري از خروج سرمايه اجرا شده است. بدين صورت كه براي ورود ارز به كشور هيچ محدوديتي درنظر گرفته نشده و صرفاً براي مبالغ ارزي بيش از ده هزار دلار يا ارزهاي معادل آن اعلاميه ارزي بايد تنظيم كنند و ورود ارزهاي مجاز از طريق سيستم بانكي نيز تا هر ميزاني مجاز مي‌باشد.

سقف مجاز ورود كالاي همراه نو بدون پرداخت حقوق گمركي

طبق آخرين اطلاعيه اگر كالاهاي همراه مسافر بيش از هشتاد دلار باشد تا هشتاد دلار ديگر يعني صد و شصت دلار با پرداخت حقوق گمركي و سود بازرگاني دوبرابر قابل ترخيص خواهد بود و بيشتر از اين مبلغ مشمول مقررات عمومي صادرات و وارات خواهد شد. بدين معني كه سقف مجاز ورود كالاي همراه نو بدون حقوق گمركي هشتاد دلار است.

كالاهاي ممنوع

بر اساس قوانين و مقررات گمرك جمهوري اسلامي ايران، ورود و خروج برخي كالاها به طور كلي ممنوع است. اين كالاها عبارتند از: مشروبات الكلي، وسايل قمار، اسلحه سرد و گرم و مواد محترقه، مواد مخدر، نشريات، تصاوير، فيلم، عكس و كالاهايي كه با شئونات مذهبي و ملي كشور مغايرت دارند. هر نوع نوشته مخالف مذهب رسمي كشور يا مخل نظم و عفت عمومي و شئون ملي باشد نيز ممنوع است. ساير كالاهايي كه منع شرعي و قانوني دارد و يا ورود آن در ليست تعرفه گمركي ممنوع شناخته مي‌شود نيز از اين دسته هستند.

سقف مجاز ورود كالاهاي الكترونيك

گوشي همراه جزو كالاهايي است كه محدوديت ورود دارد. وارد كردن گوشي همراه نو به تعداد يك دستگاه براي هر مسافر مجاز است و اين از گوشي مستعمل و مورد استفاده شما جدا مي‌باشد. وارد كردن لپتاپ و ديگر كالاهاي الكترونيكي شخصي بلامانع است و اگر استفاده شده باشد لازم نيست حق گمرك بابت آن پرداخت كنيد. براي وارد كردن يك دستگاه گوشي نو بايد شناسه بين‌المللي آن در گمرك ثبت شود و پس از ورود از طريق سامانه آنلاين گوشي خود را ريجستر كنند. لينك سامانه آنلاين گوشي‌هاي تلفن همراه مسافران در مي‌توانيد در سايت گمرك ايران به آدرس www.irica.ir ببينيد.

سقف ورود زيورآلات

براي ورود زيورآلات ساخته شده از طلا، پلاتين و نقره از قبيل دستبند، گوشواره، النگو و ديگر زيورآلات جهت مصارف شخصي به صورت واحد از هركدام يك عدد و گوشواره يك جفت و النگو ۶ عدد و در مجموع تا وزن ۱۵۰ گرم زيورآلات مجاز بوده و ترخيص بيشتر از اين مقدار به كسب مجوز از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران منوط است. اگر اين زيورآلات حاوي سنگ‌هاي گران‌بهايي از قبيل الماس، ياقوت، زمرد و … باشد نبايد وزن آن‌ها در مجموع بيشتر از يك قيراط باشد. براي فلز نقره اين محدوديت سه كيلوگرم است و مي‌توانيد تا اين وزن نقره را جابه‌جا كنيد.

سقف ورود كالا با پست

ارزش مرسوله پستي وارد شده بايد تا سقف پنجاه دلار باشد و از طريق گمرك امانات پستي امكان‌پذير است. درصورتي كه كالا ارزش تجاري داشته باشد، صاحب آن با كسب شرايط بازرگاني از طريق گمرك‌هاي مجاز كشور بايد اقدام به ترخيص كالاي خود داشته باشد.

شركت سپاهان همراه با ۲۰ سال سابقه در زمينه واردات و صادرات كالا آماده است تا تمامي مراحل واردات و صادرات را اعم از خريد، انبارداري رايگان ۵ روز، انتقال، رسيدگي به امور گمركي و ترخيص كالا و ارسال آن به تمامي نقاط ايران را با بهترين نرخ و كيفيت انجام دهد تا مسافران و تاجران گرامي دغدغه‌اي براي ورود كالا به كشور نداشته باشند.

معافيت‌هاي گمركي كالاهاي وارداتي

طبق اعلام سايت گمركي ايران تمامي وسايل استفاده شده زندگي هموطنان مقيم خارج به هنگام بازگشت به كشور مشمول معافيت‌هاي گمركي خواهد شد و هيچ حقوق يا سودي از آن‌ها دريافت نخواهد شد. شرط لازم براي برخورداري از اين معافيعت اين است كه وسايل ارسال حداقل يك ماه زودتر تا ۹ ماه پس از ورود صاحب كالا وارد شود، صاحب كالا در ۵ سال گذشته از چنين معافيتي استفاده نكرده باشد و همچنين شش ماه اقامت صاحب كالا در كشور متوالي بوده باشد. مأموران دولت كه براي يك سال يا بيشتر به خارج اعزام مي‌شوند مشمول بند فوق نخواهند شد. اين معافيت گمركي مشمول ورود خودرو، موتورسيلكت، قايق موتوري و همچنين لوازم منزل نو نخواهد شد. ابزارآلات كاري و شغلي هموطنان مقيم خارج از كشور نيز مشمول اين معافيت گمركي هستند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 16

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 161
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 876
  • بازدید سال : 1715
  • بازدید کلی : 47725
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی